HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Allmänn bildtråd DIY Uppsala 2010 - igång nu
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/11/15 :  12:33:32  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag kan inte logga in på Photobucket av någon anledning men fler bilder kommer så snart jag kommer åt dom.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/11/15 :  16:25:12  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
PK ja

Mina bilder ger inte rättvisa åt den åtroliga lacken på de här lådorna, finishen var otrolig.

Vill du veta mer om dom så kolla på Faktiskt, där finns en otroligt lång tråd om dom.

Sedan gjorde det ju ingenting att de spelade bra också.

Här ser vi dom brevid näasta högtalare som vi skall titta på.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top

Edited by - Micke Y on 2010/11/15 16:26:17
Go to Top of Page

paa
Starting Member

29 Posts

Posted - 2010/11/15 :  18:50:17  Show Profile Send paa a Private Message  Reply
Pix hade byggt en RIAA med separat nätdel. Det är bara att konstatera att Pix är en ovanligt händig kille:

paa

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2010/11/15 :  19:50:31  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Rätt som det var så kom det en tjej fram och började ställa en massa frågor till mig. Det visade sig att hon var frilans reporter. Hon har lagt upp ett litet reportage om oss!

Det känns som om hon fångat stämningen på ett fint sätt. Det är roligt att läsa om hennes erfarenheter som newbie på en av våra träffar.

Hon har sin hemsida här: www.formom.nu

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2010/11/15 :  20:01:06  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Ja som Fuling tidigare skrev så önskade vi strömavbrott eller liknande och att ni hade skittråkigt, orättvist att en del måste jobba..

Nä men skämt och sido, det ser ut att ha varit en lyckad mässa med hög kvalité på apparatur och utrustning.
Får hoppas man kan komma nästa år och kanske bidra med något eget..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/11/15 :  20:13:57  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Pix RIAA hade grym dräggelfaktor. Vilket bygge!!

Här mina (likadana ) bilder.

Den här skulle vi vilja höra i ett bra system också!

Micke

Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/11/15 :  20:15:10  Show Profile Send bibl a Private Message  Reply
quote:
Hon har lagt upp ett litet reportage om oss!

Det blev ju ett jättetrevligt reportage ju, vi verkar ju som en rätt trevlig samling att döma av reportaget
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2010/11/15 :  20:18:55  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Japp, vi lyckades lura henne rätt ordentligt!

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/11/15 :  20:22:59  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/11/15 :  20:29:12  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Ja, och inte undra på, som folk svansade runt med henne....

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

scorpion
Member

608 Posts

Posted - 2010/11/15 :  20:53:37  Show Profile Send scorpion a Private Message  Reply
Nu tycker jag nog ni underskattar vad ett ännu bättre reportage skulle kunnat ha åstadkommit. Den här tjejen gick runt och försökte informera sig om grunkorna. Hon kunde säkert lyssna själv, men om hon sedan väljer att skriva om sådant som ser mest ut eller blir en god historia är väl en annan sak. Poängen är nog att vi inte får fram DIY huvudsakens kvalitetsbudskap t ex i förhållande till marknadens prissättning på riktigt välljudande produkter.

/Erling

OB ... cd
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/11/16 :  08:07:30  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Vi fortsätter med scorpion som verkligen är konsekvent med sina öppna bafflar år efter år.

och baksidan är inte så komplicerad

Mannen, myten, legenden

Micke

Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2010/11/16 :  08:19:44  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
quote:
Rätt som det var så kom det en tjej fram och började ställa en massa frågor till mig. Det visade sig att hon var frilans reporter. Hon har lagt upp ett litet reportage om oss!

Bra att det skrivs om vår hobby!
All publicitet är värdefull, efterssom det finns så mycket annat som drar nuförtiden.
Vi som redan pysslar med detta vet att det är skoj, men vi behöver även se till att bjuda in nya i vår hobby.
Att DIY står sig väl mot det komersiella torde väll inte finnas några frågetecken om efter denna mässa

Jag hoppas detta nu efter tre år blivit en tradition.
Jag smider iaf planer inför DIY 2011

/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2010/11/16 :  09:02:44  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

quote:
Pix RIAA hade grym dräggelfaktor. Vilket bygge!!

Jag Du Pix......hantverket är i toppklass!
Dessutom DIY-vänligt i sin uppbyggnad!

Konsekvenserna av de är kopior.....om Du inte misstycker.

Har Du någon "bildtråd" på framställningen av dessa "skönheter"?

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/11/16 :  09:37:56  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Väldigt öppet var det..nästa är väl att skippa bafflarna helt å hållet
..tyvärr ingen lyssning på dessa för min del, eller de blå fina sakerna som dök upp senare i rummet.

Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2010/11/16 :  12:19:55  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Tommy skrev:
quote:
Konsekvenserna av de är kopior.....om Du inte misstycker.
Har Du någon "bildtråd" på framställningen av dessa "skönheter"?

Absolut inte Tommy, bygg på bara
Schemor och bilder hittar du i denna byggtråd:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=78883
Eller "Vem, vad, var? Hififorumister bygger!"-tråden:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=73500

Har du frågor så är det bara att PMá
Mvh
/Lars

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Edited by - pix on 2010/11/16 12:21:33
Go to Top of Page

scorpion
Member

608 Posts

Posted - 2010/11/16 :  20:14:46  Show Profile Send scorpion a Private Message  Reply
Legend är väl att ta i ! Men inget slår OB åtminstone i mellanregistret. På det hela taget verkade många ganska imponerade av vad som presterades.

Men 1st: Ett stort tack till Andrén & Co för formidabel uppställning.
Jag hade knappt hunnit packa in i bilen för hemfärd förrän Micke Y och BoB hade återställt rummet. Jag hann bara tillbaka för att finna att det mesta redan var fixat.

Det som spelade har inte visats tidigare här på forumet. Basar Eminence Alpha15 på 40 x 50 cm granlimträ hopsatta med pianogångjärn enl bild. 18 Sound 6ND430 och B&G Neo3W på 20 x 60 cm separat baffel med egen resonanshämmande 15 kg parasollfot. Mycket effektivt.

Jag har provat den här uppställningen utan baffel för mellan och diskant högtalarna. Faktiskt lät det inget vidare. Den smala 20 cm baffeln ger mycket bättre känsla för hög bas och lågt mellanregister än baffellöst. Länk: http://www.audiocircle.com/index.php?topic=88075.0 .

Petra Magoni och Ferruccio Spinetti i Musica Nuda spelade uppskattad show off musik. Albumet är Musica Nuda Live ā FIP med låtarna: You're the One That I Want och Il cammello e il dromedario.

/Erling

OB ... cd

Edited by - scorpion on 2010/11/16 20:25:21
Go to Top of Page

scorpion
Member

608 Posts

Posted - 2010/11/16 :  20:24:32  Show Profile Send scorpion a Private Message  Reply
Jag glömde Michael, vi kopplade upp hans högtalare och spelade en timma ungefär. Tyvärr hade han inte tid till mera och det var synd.

Placerade vid bakvägg gav de ett mycket välbalanserat ljudintryck. Basreflexen måste vara väldigt rätt beräknad. Högtalarna presterade lika bra som de såg ut !

/Erling

OB ... cd
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/11/16 :  21:06:19  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
quote:
Vill du veta mer om dom så kolla på Faktiskt, där finns en otroligt lång tråd om dom.

Länk???

Go to Top of Page

scorpion
Member

608 Posts

Posted - 2010/11/17 :  00:04:57  Show Profile Send scorpion a Private Message  Reply
Tråden är väl denna: http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32604&postdays=0&postorder=asc&start=0

/Erling

OB ... cd
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/11/17 :  18:42:43  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Jag är nog inte den enda som fångades av detta motiv...

Den (alltid lika) glade ägaren..

- Nu ska vi spela nåt vackert här...så du förstår till ditt reportage hur bra dessa är.

- Och nu ska farbror Micke berätta hur bra det låter .....

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/11/17 :  19:00:43  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Go to Top of Page

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2010/11/17 :  19:09:20  Show Profile Send asto a Private Message  Reply
Den var bra Magils
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2010/11/17 :  19:48:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2010/11/17 :  19:51:28  Show Profile Send classe a Private Message  Reply
klockrent

18 ska de va.
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000