HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Elma vridströmställare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

NSP
Starting Member

10 Posts

Posted - 2010/10/31 :  14:50:38  Show Profile Send NSP a Private Message  Reply
Hejsan! Jag håller på att bygga ett tvåkanals slutsteg med ett kit från chipamp.com

Tillsammans med chipamp korten så kommer jag att använda ett passivt försteg baserat på en alps motorpot och en ingångsväljare. Jag har skaffat allt som jag behöver utom just ingångväljaren för jag vet inte vilken jag skall använda.

Jag kommer att ha 3 stycken ingångar, DVD, CD och AUX. Jag har sneglat lite på denna (https://www.elfa.se/elfa3~fi_sv/elfa/init.do?item=35-493-61&toc=20502) från Elma och den verkar vara av bra kvalité. Kommer den att fungera som ingångsväljare? Jag är inte säker, men jag har hört någonstans att man ska använda en icke kortslutande vridströmställare. Skall den ha 1 eller 2 poler?

Skulle vara tacksam om någon kunde svara på mina frågor och hjälpa mig i mitt val. Tack på förhand!

primpa
Member

90 Posts

Posted - 2010/10/31 :  21:56:00  Show Profile Send primpa a Private Message  Reply
Den skall nog fungera utmärkt. Själv använder jag en kortslutande ingångsväjare.

Det ska vara 2 poler, en för varje kanal.
Med dina tre ingångar så skulle en 2 x 3, 2 poler 3 lägen, räcka.
Go to Top of Page

Egil
Member

80 Posts

Posted - 2010/11/01 :  19:15:36  Show Profile  Visit Egil's Homepage Send Egil a Private Message  Reply
ja dedär har jag använt många gånger funkar prima! och som primpa säger 2poler..
Go to Top of Page

NSP
Starting Member

10 Posts

Posted - 2010/11/02 :  16:04:20  Show Profile Send NSP a Private Message  Reply
Tack för hjälpen! Blir att beställa en sån i veckan. Vill få mitt slutsteg klart någon gång.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000