Author |
Topic |
|
AlfaGTV
600.000-klubben
4819 Posts |
Posted - 2010/10/23 : 10:29:12
|
Vad använder ni som kör Linux? Det finns ju så sa**ns mycket att välja på... Jag spelar nu upp i den inbyggda i Ubuntu 10.04 LTS, Rythmbox Den funkar väl iofs ganska bra, och jag upplever den som kvick och följsam. Har även installerat Amarok, men den verka inte vilja nyttja filer från nätverket...
MVH /Micke |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2010/10/23 : 17:18:38
|
Jag använder Asunder som ripper och Potamus som spelare, båda är väldigt avskalade vilket jag gillar. Har aldrig fattat vitsen med spellistor för allt och Potamus använder filsystemet istället och det passar mig bättre. Snyggt är det ju inte men sedan är ju frågan om man måste ha alla omslag & texter. För mig är det inte så viktigt, jag blundar mest när jag lyssnar.
Såg att det kommit en Ubuntu variant speciellt framtagen för mediaPC. Där finns kanske tips.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
archie
Starting Member
18 Posts |
Posted - 2010/10/23 : 17:51:04
|
Jag har använt Linux i 15 år och provat det mesta.
Som ren musikspelare har jag alltid återvänt til XMMS. Det finns massor med plug-in till den - funkar bra tycker jag.
På senare år har jag provat en hel del "Music Managers" och kommit på att det är smidigt att lägga upp hela musikbiblioteket och ha tillgång till det när USB-disken är monterad. Den "Music Managers" som jag tycker passar mig bäst (så enkel som möjligt men ändå de nödvändiga funktionerna) är gogglesmm. Den är väldigt snabb och drar lite minne (oftast under 1Mb). Du kan lägga in hela ditt bibliotek och även ansluta web-radio under en egen flik. Jag tycker du absolut ska testa den.
Som ripper använder jag K3B (brännarprogrammet) - funkar också bra.
//Archie |
Ta ut all glädje i förskott. Det enda som kan hända är att du var glad i onödan. |
|
|
räven
Member
3653 Posts |
Posted - 2010/10/23 : 18:45:20
|
Inte för att jag kör Linux men håller med Micke Y angående spellistor och annat bling bling, men det kanske är för att jag tycker att det blir för krångligt ;). |
ombud för Intelligent Sound |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2010/10/23 : 19:00:19
|
XMMS är en av de spelare som jag ville testa men där det var för krångligt att installera dvs man måste förstå alla konstiga förkortningar & kommandon som verkar behövas
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
|
Topic |
|