HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Nya HRT Music Streamer
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2010/10/04 :  16:41:13  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
Är det någon som vet när den kommer eller om den går att köpa idag? På Arken visades den, en rundad liten sak som jag dock inte lyckats hitta en bild på nu...

Någon som vet?

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2010/10/04 :  16:53:44  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Jag har för mig att Pac tog en bild på den under uppackningen på Arken och att den finns i den allmänna bildtråden, men här kan du få en ändå...

Den finns ju inte på HRT:s hemsida än, men den heter 2011 på Runt Ljuds hemsida: http://runtljudbutik.sc10.se/
Frågan är väl om man ska tolka det som att den dyker upp 2011 eller att de faktiskt kan leverera den?!

Edit:
Påstås finnas i lager hos Lefflers och Reference Audio.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=729936

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2010/10/04 :  20:32:05  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply
Pratade med Göran under mässan och då hade han bara några få exemplar hemma och väntade leverans några veckor efter vilket borde vara nu i dagarna. Så kolla med nån återförsäljare eller Runt Ljud direkt.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2010/10/10 :  21:52:49  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
Enligt uppgift har den lägre distorsion och bättre ljudkvalite än föregångaren. Frågan är hur långt i från storebror(2+)?
Kanske vinner man inte så mycket på att lägga ut det dubbla även om det inte är några stora summor det handlar om.

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2010/10/10 :  21:55:51  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
Ser ut att finnas i lager på ett flertal ställen nu enligt prisjakt.

Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2010/10/12 :  14:51:11  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
Blivit ägare till en + 2011 version nu

Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2846 Posts

Posted - 2010/10/12 :  20:37:49  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Jaha? Ljudet då? Ljudet!!!!

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2010/10/13 :  12:09:56  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
He he he.. kom hem igår och levde i tron att jag hade en passande usb kabel men tyvärr

Införskaffat en standard (Hane A->Hane B, 0.5 m) kabel från Kjell&komp i dag på lunchen.

Återkommer i kväll eller i morgon med utlåtande om återgivningen

Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2010/10/13 :  12:36:27  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Är det version 3?.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2010/10/13 :  14:10:26  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
USB version 2.0.

Jag tror inte att B-typen är bakåtkompatibel från version 3.0
A-typen brukar dock vara det.

Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2010/10/13 :  14:26:03  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
B typen av version 3.0 ser ut så här...

http://www.cablewholesale.com/mailimages/usb-30-type-b.jpg

Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2010/10/14 :  20:17:36  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
quote:
aha? Ljudet då? Ljudet!!!!

Sammanfattar återgivningen så här:

När jag nu äntligen fått möjlighet att lyssna lite (med en väldigt färsk dac) så kan jag konstatera att den är i en helt annan klass än Squeeze Box Classic exempelvis. Lyssnat på Flac och Spotify.

En detaljerad och luftig återgivning med bra närvaro enligt mitt subjektiva omdömme. Tydligt ljud med mycket detaljer men utan att låta vasst. Hur mycket bättre den är än föregående version vet jag inte annat än på pappret. Men för priset är nog det här den mest prisvärda hifi produkt jag känner till

Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2010/10/14 :  20:43:36  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
Kan tillägga att dynamik och musikaliskt driv finns där också
Ju längre jag lyssnar på denna lilla röda tingest ju bredare får jag..

En bra ljudkälla behöver inte kosta så mycket med andra ord när man ändå har en dator ståendes där hemma

Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2846 Posts

Posted - 2010/10/14 :  21:09:40  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Vad kul, grattis till ett bra köp

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2010/10/14 :  22:47:34  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
När du jämför mot SB3, är det mot de analoga utgångarna på den du jämför då?

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2010/10/15 :  08:29:38  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
Den här usb-dacen har endast analog (RCA) ut.

Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2010/10/15 :  15:46:00  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Jo, det var just därför jag undrade om din jämförelse gällde mot de analoga utgångarna på SB3, eller om du haft den kopplad till en extern DAC? De analoga utgångarna på SB brukar väl inte hyllas direkt, men den kan ju en del annat. Själv har jag kopplat den elektriska digitala utgången direkt till en förförstärkare, så får den sköta D/A-omvandlingen.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

Antonic
Member

296 Posts

Posted - 2010/10/24 :  17:55:16  Show Profile Send Antonic a Private Message  Reply
Någon mera som testat denna nu?
Letar efter 2st dacar en billigare till datorhögtalarna och en riktigt bra till stereon.

Hembioconsult har ju fått in denna:
http://www.hembioconsult.se/Produkter/2-kanal/DA-omvandlare/LA-100.htm
Men har inte hört något om den än.
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2010/10/24 :  23:32:49  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Den du länkar till från Lead Audio ser ju fin ut som "den bättre". Om du vill ha ett alternativ till HRT för den billigare kan du titta på NuForce uDAC på samma firma.

Jag vet inte om den låter sämre än HRT, men den har lite fler kopplingsmöjlighter. Förutom analoga RCA ut har den 3,5 mm för hörlurar samt volymkontroll. Dessutom har den en elektrisk digital utgång för att ansluta till annan DAC. Jag har en själv som jag använder till lurar när jag reser, i båten via RCA och hemma mellan HTPC och digtal ingång på förförstärkaren (endast tvåkanal, flerkanal går i en optisk). Finns även en förbättrad version för 250 kr mer nu.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000