HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Trimma en Duett...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ryssen
100.000-klubben

8623 Posts

Posted - 2010/10/17 :  17:39:31  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Fick en konstig kännsla för 2 dar sedan att jag ville löda.
Så jag började med ett projekt jag samlat delar till nåt år..
Läste en tråd på slimforum:http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=55044
Där man bytte ut 2st interna switchregulatorer på 1,2v och 3,3v till diskreta dito.
Några bilder:

Här under Wifikortet sitter 2st spolar som lödes bort och de 2 nya shuntregulatorerna kopplas in.Grön och Blå kabel.

Jag ska även använda en Tentlabs klocka med ny S/PDIF utgång på kortet,jag måsta bara ta reda på VAR signalen kan tas ifrån..
Vidare ska I2s Signal tappas från Xilnx chippen och kopplas till nätverks kontakten på baksidan(Via en balanserad driver)då den ska vara kännlig för kabel längd.(Har alldrig joxat med nåt sånt förr..)Det blir nästan till att använda dubbla förstoringsglas.

Så långt allt gott,ska forska vidare på S/PDIF utgången.
Det är iallafall 3,3v spänningen som ska ge mest förbättring av de 2.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Ryssen
100.000-klubben

8623 Posts

Posted - 2010/10/17 :  19:28:25  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Upptäckte nu att den nya 3,3v inte orkar med (114mA med Wlan kortet),lämnar bara 2v vid belastning,så det blir ingen S/PDIF signal.
Får meila säljaren/tillverkaren och höra.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000