HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 BBOLLs (lille) brorsa
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

TNT
Member

204 Posts

Posted - 2010/09/12 :  20:07:45  Show Profile Send TNT a Private Message  Reply

OK - en hint om att projektet går lite långsamt får man när man ser att den gamla topic ( http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=55974 ) är låst pga. ålderdom antar jag..

Men nu är det höst och vadkan man bättre ägna tiden åt en lite mekanik. Tyvärr är ju förutsättningarna i ett kök inte dom bästa - me nskam den som ger sig..

Det hela har sitt ursprung här:

Dom måste bli runda för att passa i bollarna.

Att "lådorna" är lite för små hoppas jag kunna kompensera med lattjo funktioner i ett digitalt delningsfilter. Vilket återstår att se.

Jag postar, alltså finns jag

Edited by - TNT on 2010/09/12 20:09:17

TNT
Member

204 Posts

Posted - 2010/09/12 :  21:12:25  Show Profile Send TNT a Private Message  Reply
Revidera ritning - elementen måst in i burken - ännu mindre volym tyvärr men men... min subbar går högt :)

Go to Top of Page

TNT
Member

204 Posts

Posted - 2010/10/17 :  19:05:16  Show Profile Send TNT a Private Message  Reply
Tillfälligt stop i maskin men snart är det säsong för högtalarbygge - då jdklr! :)

Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2010/10/17 :  22:16:51  Show Profile Send Hornta a Private Message  Reply
Hoppas på säsong snart igen! Vore roligt att se detta projekt bli färdigt, funderar på något liknande bygge till mor&far ;)

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000