HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Nu kom det paket med Schenker......
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2010/11/27 :  21:35:18  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Å så var ju Preben med igen:

Vi testade också streamat via Prebens bärbara dator och HRT musicstreamer ( så hette den väl, men vilken variant? ). Vi körde Spotify Premium och det lät riktigt bra!

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2010/11/27 :  21:44:15  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Med lite ytterligare tweakar i form av 5-56 och vinyltejp från Clas i sjön samt ett otal höjande och sänkande av armen spelade det till slut riktigt bra - tack Peter och Preben!

Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2010/11/28 :  21:43:20  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Hej Batman

Kul att få ta del av din Resa

Skoj å se du samlar på dig dom bästa trupperna inför det stora slaget mot det perfekta ljudet

Inte tal om annat du får saker och ting gjorda! Önskar jag hade lite av det i mig.

Mvh Anders.S

Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2010/11/28 :  21:55:51  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply

quote:
Inte tal om annat du får saker och ting gjorda! Önskar jag hade lite av det i mig.

Men Anders, du har ju fått igång din tangentialarm!

Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2010/12/29 :  11:09:48  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Intressant att se hur allting utvecklats hos dig Per

Mest intressant dock: Det låter numera förbannat bra i "Läderlappens kula"

Jag tackar för god fika igår och många timmars vinylspelande på en härlig(läs höööög) volym

Revansch hos mig inom en snar framtid!

Gott Nytt År
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2010/12/29 :  11:20:41  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Tack själv, Ulrik! Du hade ju som vanligt skön musik med dig! Jag kommer gärna hem till dig igen! Det har ju hänt en del hos dig också sen jag var där sist!

Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/12/28 :  12:36:22  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply

Efter mätande och letande hittade vi en bränd transistor!

Edited by - Batman on 2011/12/28 12:37:05
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2011/12/28 :  12:48:40  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
En sån tur att det finns en hjälpande hand

Rockin in the free world
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2011/12/28 :  13:00:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Gott att ni hittade problemet!

Om du kör en störskyddstrafo till den så slipper du kanske att det händer igen.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/12/28 :  13:08:55  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Så det bar iväg hit:

Köpte nåra transistorer, hem igen, löda fast ny, men det funkade inte!
Det är nog nåt problem me nätdelen!

Den ser inte speciellt proffsig ut! En massa kondingar och en liten transformator. Undrar om det är original? Pac, hur ser din ut?

Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2011/12/28 :  13:19:20  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Ingen röd plast - bara guldplätterat misstänker jag
Kanske din är uppgraderad av Classe i sjön Batman
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/12/28 :  13:32:26  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Finns han i Tyskland?

Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2011/12/28 :  14:11:28  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Vem?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2011/12/28 :  14:34:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja det tror jag att han gör.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2011/12/28 :  14:58:41  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
"Köpte nåra transistorer, hem igen, löda fast ny, men det funkade inte!"

Löda? Löder du själv Batman? Då kanske det är fel på lödningen he he

Ääh, tur du har Preben så det blir ordning på grejorna!

Det gäller att vara försiktig när man felsöker......
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/12/28 :  15:21:24  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Classe!

Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/12/29 :  10:46:06  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Vi fick, som sagt, inte ordning på grejerna, åkte hem till Bernt, som genast hittade en kallödning!
Hem igen, men nej, fortfarande ingen kontakt!
Mera felsökning, fixat ytterligare ett par kallödningar och ett felaktigt kontakthus.

Simsalabim, den gamla damen varvade igång! Tack Preben och Bernt för att ni gav henne och mig livet tillbaka!

Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/12/29 :  10:50:11  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply

Välkomna på en kopp kaffe!

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/12/29 :  11:34:31  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ser gott ut det där....

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2011/12/29 :  11:43:23  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Vilket funktion har dom små "LP skivor"?
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/12/29 :  12:04:04  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
quote:
Vilket funktion har dom små "LP skivor"?

Typ ölunderlägg! Fick dom i present av dottern Frida!

Edited by - Batman on 2011/12/29 12:06:51
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/12/29 :  12:06:24  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
quote:
Ser gott ut det där....

Men undrar om det slår "din" fantastiska tårta igår! Äras den som äras bör: Marina!

Edited by - Batman on 2011/12/29 12:07:23
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2012/02/04 :  11:12:15  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Men vad är nu detta........

Ursäkta skärpan, men jag har ingen bra kamera för närbild ( det kan väl inte bero på fotografen...... )

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/02/04 :  12:09:07  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Men vad är nu detta........

Något kul..likt
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2012/02/04 :  14:17:15  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Det började med att jag hörde "rumble" som varierade i styrka. Sedan tyckte jag att det svajade lite vid pianomusik! Jag snurrade skivtallriken utan att motorn var igång och hörde ett mekaniskt ljud! Jag ringde Preben som kom hem till mig! Vi ringde PAC, men han hade ingen bruksanvisning! På Vinylengine hittade jag en beskrivning av J1an som har samma typ av skivtallrik och vi kom fram till att tallriken vilar på en kula som sitter fastpressad i skivtallriken:

Skivtallrikens kula vilar på skivspelarens tapp:

Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000