HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Akustikforum
 Svanås nya; Wing/Vinge
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2010/09/15 :  20:13:03  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
Har sett den på bilder från hifi-helgen i Gbg.
Är intresserad av all information,
pris, mått, färgen m.m.

Vad jag förstått ska denna placeras stående på golvet, hur stor är själva "stativet" som står på golvet?

Ös på med allt ni vet!

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2010/09/16 :  07:13:48  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Om någon har en bild på den hade det varit fint att se!

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2010/09/16 :  09:13:11  Show Profile Send plind a Private Message  Reply


Här ser ni dem i vitt utförande. Finns 80 och 120cm höga.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2010/09/16 :  09:55:09  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Vi jobbar på att få upp informationen så snart som möjligt. Det som finns just nu är denna information:
quote:
Trävingarna är klara och läggs inom kort ut på nyhetssidorna.
Mått 600*1200*250 mm. Kan fås i alla vanliga faner (så som V4/V6 och AD40, etc) samt Svanås std folier.

De transparanta jobbas det på för högtryck med för att uppnå optimal basabsorbtion samt att få dem tysta vid höga ljudtryck.
En tredje lättvikts variant kommer också under hösten
Alla varianter är design skyddade inom EU



Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2010/09/16 :  17:24:06  Show Profile Send Njord a Private Message  Reply
Jaha, är det så de ser ut... Det var inte alls som jag trodde. Jag fick för mig att det var, typ, vinklade Golden Horn att ha bakom huvudet för att bredda ljudbilden.

Vad är det som är så märkvärdigt med dessa akustikpaneler?
Go to Top of Page

Svante F
Member

180 Posts

Posted - 2010/09/16 :  20:21:40  Show Profile Send Svante F a Private Message  Reply
quote:
De transparanta jobbas det på för högtryck med


Ett par sådana 80 centimeters (som släpper igenom ljuset) på fönsterbrädan bakom mina högtalare vore ju kanske inte så dumt




oppo BDP-83 Nuforce ed. / NAD C390DD / B&W 703
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2010/09/17 :  20:49:42  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
Fungerar denna även som absorbent?
På vissa bilder ser det ut som det sitter något absorbentliknande i mitten...?
Och hur var det med priset? Inte fastställt än?
Ersätter dessa golden horn? Bättre sämre?
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2010/09/25 :  21:26:59  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
Inget nytt?
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2010/10/01 :  01:08:07  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message  Reply
De är rätt billiga har jag hört.
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2010/10/01 :  19:52:16  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
Låter trevligt... Ingen siffra?
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2010/10/01 :  20:00:17  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message  Reply
Ska inte posta något här utifall jag minns fel. Men jag vet att det kommer finnas två varianter på samma tema, en kompromisslös dyrare och en bra budgetvariant.
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2010/10/02 :  20:37:55  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
Låter spännande.
Hoppas de dyker upp på svanås sida snart...
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2010/10/05 :  09:47:22  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Det kommer mycket riktigt två versioner av vingen. Den prisbilligare kommer inte att utgöra något ekonomiskt hinder för någon!

Roligaste egenskapen är tidshänget som är något i hästväg - till och med bättre än Golden Horn!
Fräckt är också att den diffuserar ner till 400 Hz.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2010/10/05 :  11:30:25  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Pris?
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2010/10/05 :  13:13:07  Show Profile Send Orpheus a Private Message  Reply
Låter härligt med "fattigmans-Svanå!!!)
Set fram emot denna pryl.
Kan inte Svanå kasta in en liten smygbild på vingen och en hint om prisläge.
Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2010/10/05 :  14:59:47  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Priserna är preliminära och visa av erfarenheten så tar vi priserna när dom känns fasta och slutgiltiga...


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2010/10/05 :  15:06:32  Show Profile Send Orpheus a Private Message  Reply
Och visa av erfarenhet så lämnas inga datum för försäljningsstar heller????

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2010/10/23 :  21:01:24  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
Ingen försäljningsdatum än?
Eller pris för den delen?
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2010/10/29 :  22:06:35  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Var hemma hos plind (som har ett antal bakom lyssningsposition) i
veckan. Hade varit intressant att provlyssna utan dem också, men hur
som helt så lät det väldigt oansträngt och öppet. Ska bli intressant
att få reda på mer om dessa vingar då då de inte ser ut som något i
diffusorväg jag sett förut. Även en beskrivning av tankarna bakom den
skulle vara intressant att läsa, men det kanske är en företagshemlighet
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2010/10/30 :  17:08:04  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
Hoppas att de snart blir tillgängliga även för oss vanliga "dödliga".
Verkar vara rena mirakelvingar!
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2011/01/02 :  21:14:36  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
Inget nytt här?
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2011/08/10 :  08:45:17  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Har dom kommit ut än ?

[i][purple]
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2011/08/14 :  20:28:39  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
11 månader sedan tråden startades...
Inget nytt?
Go to Top of Page

Steffo
Mr. Wilson

126 Posts

Posted - 2011/08/24 :  21:21:29  Show Profile Send Steffo a Private Message  Reply
Hittade denna sida när jag surfade runt:

http://high-performance.dk/manufacturers/Svana-Miljoteknik/products.html


"WILSON, probably the best speaker in the world"
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2011/12/31 :  21:28:26  Show Profile Send krelle a Private Message  Reply
Hallo! Kommer med lite uppdatering av den nya pappvingen Matts tagit fram. Denna vinge är perfekt för montage i taket. Jag tog vita som jag monterade upp i mitt befintliga akustiktak. Dom kommer i längden 1200mm x 600mm, sen blir det att vika och sätta ihop delarna som är förvikta och "kragar" som har utstansade hål.Dom kommer som ett platt paket. Väldigt smidigt att sätta ihop. Dom bygger 180 mm på djupet och väger ingenting (tror dom väger ungefär 2 kg/st), inga problem om man har tex gipstak. Uttagen i mitt tak har måtten 580mmx580mm och det var smidigt att skära till och anpassa efter dom mått jag har.

Det roliga är effekten som var större än jag trodde. Dom är riktigt effektiva, det hörs verkligen och då hade jag golden horn tidigare på första reflexen. Så nu har jag 60/40 med golden horn/vingar i taket.Taket är 3 x 3 meter.

Jag kan bara varmt rekommendera pappvingen för att höja musikupplevelsen i hemmamiljö.

Mvh Krelle
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2012/01/01 :  13:22:18  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
Kul Krelle!
Vad är priset på dessa?

Stereotypen
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000