HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Allmänn bildtråd för Arken 2010
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

Flageborg
Member

131 Posts

Posted - 2010/09/27 :  17:06:23  Show Profile  Visit Flageborg's Homepage Send Flageborg a Private Message  Reply
Go to Top of Page

Flageborg
Member

131 Posts

Posted - 2010/09/27 :  17:06:47  Show Profile  Visit Flageborg's Homepage Send Flageborg a Private Message  Reply
Go to Top of Page

Flageborg
Member

131 Posts

Posted - 2010/09/27 :  17:07:09  Show Profile  Visit Flageborg's Homepage Send Flageborg a Private Message  Reply
Go to Top of Page

Flageborg
Member

131 Posts

Posted - 2010/09/27 :  17:07:37  Show Profile  Visit Flageborg's Homepage Send Flageborg a Private Message  Reply
Go to Top of Page

Flageborg
Member

131 Posts

Posted - 2010/09/27 :  17:10:10  Show Profile  Visit Flageborg's Homepage Send Flageborg a Private Message  Reply
Takk til arrangøren(e) for en kjempehelg i Gøteborg 2010

Vi har flere bilder fra Opalen, Elite Plaza og HiFistället fra samme turen.

Du kan se mer her:
http://kringlyd.no/index.php?option=com_joomgallery&view=category&catid=1&Itemid=65

Edited by - Flageborg on 2010/09/27 17:30:05
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/09/30 :  09:11:43  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Schyssta bilder Flageborg :)

Jag har några bilder till jag ska lägga upp...

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/09/30 :  09:19:27  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Då fortsätter vi väl ut i stora hallen, Oceanen eller vad den nu kallades...

Där var ganska högljutt och stökigt, gick inte att göra några direkta provlyssningar, bara titta.

Några saker fastnade på minneskortet dock.

En häftig skivspelare från The Funk Firm, som ser häftigare ut i verkligheten än på bild...

Saffire II heter den iaf

Bakom The Funk Firm står mannen som tidigare gjorde Pink Triangle LPT=Little Pink Thing och även gör en hel del förbättringar till LP12:an och även gör skiv- mattor/plattor i vinyl.

Edited by - Kilgore on 2010/09/30 11:05:37
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/09/30 :  09:21:44  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Välljud som annars spelade på Opalen hade torrdemo, en hel del ear-apparater och Avid-spelare stod uppradade.
Men den produkt som jag suktade mest efter var denna tyska Vinyl Cleaner från Audio Desk System

Edited by - Kilgore on 2010/09/30 11:06:27
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/09/30 :  11:00:42  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
I nästa rum var det Gdis för hela slanten

Lyssnade inte så länge, då jag snabbt konstaterade att det inte passade mitt ljudideal. Jag tyckte det var ganska tunnt mellanregister och att övergången mellan bas och bandelement inte var riktigt lyckad.

Däremot skulle jag gärna lyssna på DAC och slutsteg med andra högtalare. DAC:en har ju fått god kritik.

Edited by - Kilgore on 2010/09/30 11:06:46
Go to Top of Page

educk
Member

316 Posts

Posted - 2010/09/30 :  12:09:23  Show Profile Send educk a Private Message  Reply
har The Funk Firm återförsäljare i sverige?

Ljudrättsaktivist

arcam cd82 - Plinius M16 - Electrocompaniet AW60FTT - Martin Logan Vista
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/09/30 :  13:12:24  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Distributionen går via Danmark

ACTIV HiFi
Jernbanegade 10-12A
6700
Esbjerg...................................................................Tel: 07545 0102

Go to Top of Page

educk
Member

316 Posts

Posted - 2010/09/30 :  16:44:31  Show Profile Send educk a Private Message  Reply
tackar!

hittade den även i norge

http://www.maxwell.no/default.asp?pageid=9592

Ljudrättsaktivist

arcam cd82 - Plinius M16 - Electrocompaniet AW60FTT - Martin Logan Vista
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/09/30 :  17:05:54  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Då fortsätter vi in i ett stort rum på 3:e våningen, där Kenneth Englund huserar med en hel del kul prylar. Vitus, Bergmann,Peak Consult KR Audio m.m.

En översikt på det som spelades när vi kom

Huvudkällan vi lyssnade på var Bergmann Sleipner.

Denna danska skivspelare med tangentialarm med airbearing och ikaså tallrik är ngt i hästväg, hörde den första gången på mässan i CPH för ngt år sedan. Tyvärr är den helt out of range prismässigt :(

Brevid stod en fin CD-spelare från Vitus som det inte spelades på när vi var där

Försteget var ett Vitus som jag inte fångade på närbild

Slutsteg var monoblocken Kronzilla på 42W klass A. Innan hade det spelats på de stora Vitus monoblocken. Tyvärr så klarade inte Kronzilla att skapa ngn trovärdig volym och dynamik med Dragon i detta rum, när det spelades Pink Floyd var det ganska platt och rockade inte alls. Så det var ingen bra kombination om man ville spela rock naturtroget. Kan möjligen bli bättre med KR's eget försteg som har högre utnivå än Vitus. Kanske ska tilläggas att det spelades på max när vi var där men det hjälpte inte...

Då jag hört Dragons mindre bröder förr så tror jag nog att det låter riktigt bra med rätt förstärkeri.

Tyvärr blev det inte så lång lyssning då de precis skulle byta från Dragon till Princess

Edited by - Kilgore on 2010/09/30 17:27:19
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/09/30 :  17:24:47  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Nästa system hade ingen lätt uppgift där det spelade i ngt som mer verkade vara ett stort trapphus med balkong och mkt fönster.
Produkterna kom från Edge, och Avalon, och som källa hade de en dator och i sammanhanget den extremt billiga HRT Music Streamer
Då det började närma sig stängning på söndag så blev vi inte långvariga, där fanns ju mer vi skulle hinna med...

Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/09/30 :  17:30:32  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Tittade in lite snabbt i Ljudupplevelser's rum för att ta bild på Musical Fidelity's nya klass A slutesteg på 2x50W, det är stooort!
Men det finns även ett 2x100W klass A steg som är ännu större

Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/09/30 :  17:33:24  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Inne hos Hifipunkten (rätta mig om jag har fel) hittade jag Thorens senaste skapelse TD309 som har fått mycket bra kritik i pressen.

Läcker är denna fjäderupphängda skapelse med specialtillverkad arm för just denna spelaren.

Edited by - Kilgore on 2010/09/30 17:34:22
Go to Top of Page

Fredrik
Member

245 Posts

Posted - 2010/10/05 :  13:39:06  Show Profile Send Fredrik a Private Message  Reply
Någon som vet vilka ASW-högtalare dom spelade på?

!JBL
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/10/05 :  17:06:54  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
De stora de spelade på var dessa:

bild lånad från ASW's hemsida

http://www.asw-loudspeaker.com/asw-we/produkte/magadis/Chelys.php?sprache=

Go to Top of Page

Fredrik
Member

245 Posts

Posted - 2010/10/05 :  19:18:39  Show Profile Send Fredrik a Private Message  Reply
Ah, tack så mycket.

!JBL
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/10/06 :  19:05:48  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Nu kommer vi till de sista bilderna.
Det började bli lite bråttom på söndageftermiddagen, kl var över tre och de stängde fyra. En hel del rum blev därför lite hastigt genomsprunga, och hinna fota var det inte tal om, det var ju nämligen ett par högtalare jag bara var tvungen att lyssna på...

Det var det rum som gav mig det största leendet under hela mässhelgen

På förra Malmömässan hade jag lyssnat på dessa och förundrats över dess livekänsla utan att tappa detaljer och rumsinformation etc.

Men de (K2 S9900) stod bara lite snällt bredvid och hoppades att få spela.
Det var storebror som hade scenen

JBL Everest DD66000!

Jag Ekan och Lusse hade otroligt stora leenden när vi spelade några låtar av Ben Harper. Det var väldigt live så att säga, och det gick att spela högt

Vi spelade många låtar, men efter ett tag sa de trevliga danskarna att de var tvungna att packa ihop då de hade en båt att passa kl18.

Hann ta några bilder till dock

Är det batterierna i delningsfiltret som är tricket?

En översiktsbild där man ser slutsteget från Mark Levinson No532
Även försteg och CD var från ML No512 och No326S hette de om jag minns rätt.
Jag minns inte vad HT-kabalrna hette, men de var tydligen speciellt framtagna till dessa HT.

Det var allt jag hade att bjuda på för den här gången, men om ca 1.5 månad är det mässa i Köpenhamn

Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000