HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Provlyssning av Advance Acoustic MCD-203
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MadFinn
Member

87 Posts

Posted - 2006/03/12 :  16:57:36  Show Profile Send MadFinn a Private Message  Reply
Då min riktigt sunkiga gamla cd skulle ut så inhandlades en ny cd:
Advance Acoustic MCD-203

Vad vi som lyssnade tyckte får ni läsa längre ner
Vi tar lite bilder först.

Vem foten tillhör kommer vi till lite senare Men ni ser förmodligen vad det är som skall leverera ljudet åt oss :=)

GainClone Mod LM-3886:or står för strömmen till talarna Lite effekt klent jag vet men så länge dom hänger med så gör dom det bra måste jag säga

Så här ser den ut (Ursäkta den dåliga bilden)

Musik KAN avnjutas med lite öl o annat mums ( O tvärt om också)

Den nya cd:n har en lite snyggare fjärr måste jag säga

En kompis som kom över o lyssnade ( En vacker dag ska jag ha bättre ljud än han )
Men tillsvidare ligger jag i lä ordentligt Men han var lite imponerad av ljudet med tanke på att min anläggning kostar en bråk del av hans greijer

Min hemliga gäst MaS som även var den som lurade in mig på Hifi

Många skivor avverkades o en o annan god whisky med

Måste säga att så här långt så är jag rktigt nöjd med ljudet från min anläggning
Har dock inte så mycket o jämföra med Men med tanke på kostnaden för anläggningen så kan jag inte klaga på ljudet
Det bästa av allt när frugan kom hem o fick lyssna lite så tyckte hon att det var bra att jag köpte en ny cd :=)

MadFinn (Tänk vad mycket enklare livet vore om man vore tondöv :=) )

Edited by - MadFinn on 2006/03/12 17:14:52

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2006/03/12 :  17:14:32  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Vore skoj med lite bilder på insidan. Denna cd spelare verkar ju väldigt välbyggd och man verkar få extremt mycket för rimliga pengar. Vore kul att se om insidan håller samma klass som utsidan.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2006/03/12 :  17:46:25  Show Profile Send MaS a Private Message  Reply
Kan bara tycka vad jag tycker,,denna anläggning spelar med riktigt stort varmt hjärta.

Som för övrigt ägaren innehar också.

Möe ljud för lite stacha som vi snåla smålänningar säger

Mvh MAS

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

MadFinn
Member

87 Posts

Posted - 2006/03/13 :  05:41:32  Show Profile Send MadFinn a Private Message  Reply
"Akkelis Audio" Skall öppna o ta lite bilder förhoppningsvis ikväll efter jobbet
"MaS" tack för dina fina ord värmer gott
Plöjde under eftermidfdan igenom ett antal plattor
Gillar ljudet mer o mer måste jag säga
Det som hade vart önskvärt i ljudet är lite mer stuns i botten
Men antar att med dom effekt klena stegen så blir det inte så bra i botten kan bero på högtalarna med
Jag vet inte riktigt
Men det låter definitivt inte dåligt

Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2006/03/14 :  20:17:17  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Väntar med spänning på inutibilderna.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

MadFinn
Member

87 Posts

Posted - 2006/03/15 :  17:01:45  Show Profile Send MadFinn a Private Message  Reply

Locket av

Ström in på denna sidan

Signal ut på denna

Rören på signal sidan är dessa

Fortfarande ruskigt nöjd med ljudet från mina budget prylar
Är nog svårslaget för samma pengar känns det som
Tänk sen när jag har RIKTIGA slutsteg .....
Nästa projekt är en hemma byggd förförstärkare Men sen nån gång ska det bli riktiga slutsteg

Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2006/03/15 :  17:11:19  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Oj, det ser verkligen inte ut som ett budgetbygge, 5000 kr !!!! Otroligt. Misstänker att ett rörbyte till tex JJ Electronics skulle ge ett lyft, kostar max 300 kr.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2006/03/15 :  20:53:34  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Ja hur får kineserna ihop det. Imponerande!
Go to Top of Page

MadFinn
Member

87 Posts

Posted - 2006/03/16 :  12:50:23  Show Profile Send MadFinn a Private Message  Reply
Nya rör kan ju va värt o kolla upp
Är det typ-beteckningen som står på rören ???

Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2006/03/17 :  19:05:19  Show Profile Send classe a Private Message  Reply
ja 12ax7 heter dom

18 ska de va.
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2006/03/18 :  12:49:52  Show Profile Send MaS a Private Message  Reply
Riktigt fina bilder,,,,,ser ut som du har blivit styv med kameran,

Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2006/03/20 :  12:01:08  Show Profile Send kris69 a Private Message  Reply
Ser väldigt seriöst ut inuti. Jag tror som Akkelis att rörbyte för några hundringar skulle vara en riktig smörklick på moset.

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2006/03/20 :  13:58:09  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Jag korslänkar till min recension på denna CD-spelare.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=49233

En oerhört kompetent CD-spelare som HAR stuns i basen. Byt förstärkare så märker du det också, MadFinn.

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2006/03/24 :  19:29:39  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
Ett byte till svarta skruvar för högtalarelementen skulle nog inte göra skada heller..

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

MadFinn
Member

87 Posts

Posted - 2006/03/24 :  21:59:06  Show Profile Send MadFinn a Private Message  Reply
Kommer svarta skruv
Vet dock inte om jag skall behålla dessa låder eller göra nya
Pga diverse missförstånd så blev lådornas volym ca 0,8 L för små

Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/03/24 :  22:12:24  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Verkligen kul att du tar dig an denna spelare. Även spänd på deras för- o slutstegskombo som ser trevliga ut.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2006/03/25 :  17:49:33  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
quote:
Pga diverse missförstånd så blev lådornas volym ca 0,8 L för små

Flytta ut filtrena utanför högtalarna så är det bara ca 0,4 liter som skiljer + att filtrena mår ännu bättre.
bieffekten av den något mindre volymen är nog bara lite tajtare och snabbare bas

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2006/03/26 :  18:12:13  Show Profile Send MaS a Private Message  Reply
Lite imponerad att man kan få ihop en sån cd för dessa pengar. Prylarna har ju dessutom skickats över halva klotet.

Snart skall Madfinn och jag bygga högtalare å då hoppas vi kunna ger er lite sköna bildserier på 2 halvfeta medelålders barn , som ej vet vad dom håller på med.

Mvh MAS

Go to Top of Page

szoze
Starting Member

7 Posts

Posted - 2006/04/17 :  16:17:48  Show Profile  Visit szoze's Homepage Send szoze a Private Message  Reply
Hej

Hur går lyssningen?

/SZ

Advance Acoustic MCD203 + Sovtek 12AX7LPS
Musical Fidelity X-CanV3 + Reflektor 6N23P-EV
Sennheiser HD650
Cardas Headphone Cable
XTZ Class-A DII
KEF IQ7
Xindak högtalarkabel

Edited by - szoze on 2006/04/17 16:23:04
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/04/17 :  19:38:46  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
marcus ec: "Ja hur får kineserna ihop det. Imponerande!"

(Måste bara besvara frågan eftersom den dök upp, trots att det egentligen hör till diskussionen):

Sunkiga löner kan vara ett sätt.

Men i övrigt: Kul att ni är nöjda pågar!

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2010/02/25 :  00:22:22  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Hur många här har kvar sin MCD-203? Själv sålde jag min p.g.a. att mekaniken tickade, men ljudet var bra. Kan tänka mig att köpa en beggad 203:a om någon vill bli av med sin...

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2010/09/13 :  14:32:06  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Hur många här har kvar sin MCD-203? Själv bytte jag lasern i min p.g.a. att mekaniken tickade. Är riktigt nöjd med ljudet men funderar på att byta till en Shanling för att matcha stärkaren...

Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2010/09/14 :  08:22:51  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Advance Acoustic är väl Franskt om dom inte blivit sålda..
För övrigt grymt prisvärt märke.
Är själv sugen på 2 slutsteg..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000