HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Att träffa personer i fel sammanhang
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2010/06/02 :  10:52:24  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
Oftast lär man ju känna människor via olika aktiviteter och man förknippar snabbt dessa med just denna aktivitet.
Så händer det ibland att man träffar dom i helt andra sammanhang men hjärnan får inte ihop det. Man känner igen personen men man kan inte plassera personen för han/hon är på fel ställe.

Detta hände mig och en till här på forumet igår . Jag åkte på Alfa Clubbens Tisdagsträff vid Röde Sten för lite däckspark och glassätande.

Sambon sätter sig vid bordet o jag går och köper glass.
Väl tillbaka vid bordet så sitter det en person som jag känner rätt väl på detta forum, men poletten trillar inte riktigt ner för någon av oss. Vid bordet sitter Pac och det var ju helt fel forum för min hjärna, det ska ju vara HiFi...inte Alfa Romeo men det visar sig att det bor en Alfisti i Pac också.
Så nu ska vi bara få Pac att bli återfalls förbrytare i Alfa träsket igen.

//Henrik

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/06/02 :  10:57:31  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag ägde en 75a en gång med den stora sexan i, kul men den blev nästan min ekonomiska ruin eftersom jag hade den som bruksbil och det verkar de inte riktigt gjorda för.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/06/02 :  13:05:40  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Alfa är trevliga bilar, har tyvärr inte ägt någon själv än...

Pac har väl fått alfasmittan från Sälen

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2010/06/02 :  13:15:54  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Min kompis köpte en Alfasud en gång i tiden. Den var tillverkad i Napoli tror jag och snygg och trevlig. Tyvärr rostade den sönder väldigt snabbt och Alfas fina rykte fick sig en knäck. (Det var visst inget måndagsexemplar utan gällde en hel generation.)

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

dahlfalk
Member

500 Posts

Posted - 2010/06/02 :  17:19:32  Show Profile Send dahlfalk a Private Message  Reply
Hade en GTV från -78 en gång. Ah, sweet memories. =)
Mycket rolig bil som jag tyvärr sålde efter att ha stått en hel vinter i garaget och renoverat en "skjuten" växellåda.
Växellådsmek på Alfas 116 serie är inte det roligaste man kan göra.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2010/06/02 :  19:34:56  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Som ni förstår av mitt "nick" har även jag ett gott öga till Alfa Romeo. Håller tyvärr med om att de inte alltid håller måttet vad gäller kvaliteten.
Har haft: GTV6 -84, Alfasud Sprint -83, Alfetta -83, GTV -70 och den jag äger nu en 2.0 GTV -84

Kul bilar!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2010/06/02 :  20:07:13  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
Eref: Det var många bilar som rostade på den tiden. Volvo hade bilar där lacken trillade av i stora sjok. Audi rostade snabbare en blixten, Porsche var så illa att den ända vägen att trädda märket var att börja galva karossen. Så det var inte bara Alfa men det är bara Alfa som folk kommer ihåg. Mercedes rostar långt in på 2000-talet men det är kvalité på grejorna ;-)

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2010/06/03 :  00:22:11  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Ja, det blev säkert extra överdrivet när det gällde Alfa (det var väl speciellt Alfasud). Kanske hade att göra med att Alfan nästan betraktades som en lyxbil(fast det gjorde/gör väl Mercedes också)

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2010/06/03 :  00:43:09  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Men snälla nån... Alfasud hade ju de rostskyddsfria balkarna fyllda med skum som blev blött och sedan sörjde för god fukttillförsel till rostmasken. Jag känner inte till någon annan biltillverkare som kommit på den ljusa idén. Somliga märken gjorde något åt problemen, andra inte. Jag kan inte påstå att jag tycker att italienarna direkt gått i bräschen för gott rostskydd i alla fall.

Farsan har haft en Alfetta GT och jag lovar att han inte tycker att rostryktet är/var överdrivet. Kvaliteten i övrigt var ju inte direkt på topp heller... Vilt ruskande vid rödljusen var tydligen standardutrustning då förgasarna flyttade på sig hela tiden. "Rolig bil när den gick som den skulle, men det var tyvärr alltför sällan." och "Jag har haft två Alfor, första och sista".

Vi hade för övrigt en 155 som hyrbil vid ett tillfälle. Jag kan säga att jag aldrig träffat på en så fullständigt genomusel bil. Oljeläckage (ett oljebyte på en vecka, oklart om den eldade upp oljan också), startspärr som mer än gjorde skäl för namnet då den även hindrade den som hade den lilla pucken från att åka iväg, vilt ruskade och påföljande tjuvstopp vid rödljus och i övrigt allmänt halvtaskig kvalitet. Det heter ju att de har blivit bättre, men det kan tamejif*n inte vara särskilt svårt...

Att sedan vissa Mercedes rostar ger jag knappast några pluspoäng för. Inte heller för alla mystiska elektronikspöken som bodde i tidiga BMW E60 eller första Volvo S80 för den delen. Uselt är ett bra ord.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2010/06/03 :  10:21:23  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Aaaaah! Ztenlund, det kanske är med italienska bilar som med italienska kvinnor. Det handlar inte bara om strikta kvalitetsbedömningar det handlar om känslor...

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2010/06/03 :  11:41:49  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Är det bara jag eller gick denna tråden kraftigt OT efter post #1?
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/06/03 :  12:01:41  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Tråden har väl bara fel rubrik ...
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2010/06/03 :  12:57:42  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
Ja måste nästan vara OT tråden någonsin här på forumet, kan man få en guldstjärna för det :-P.

Men ingen annan här inne som råkat ut för samma sak?

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/06/03 :  13:39:49  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Att tråden gått OT?

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/06/03 :  14:38:40  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Ibland är det svårt att placera folk som t ex en läkare när de är civila och inte har "uniformen"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2010/06/03 :  15:49:54  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Jo, det tog en stund för mig med att förstå att det var HiFiForum som var kopplingen.

Det var riktigt roligt att träffa på er Hlindgren. Jag är gammal alfisti med både Sud, 1750 GTV och 1600 GTJ på mitt samvete. På träffen i Tisdags var jag co-driver till sälens vackra 75'a oro. Det sitter en Arese 6'a på 2,5l i den och vilken sång den maskinen har!!!! Det är verkligen skönljudande saker!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/06/03 :  16:14:24  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
:) osso en bild:



och en liten ljudfil

http://alfapower.nu/viewthread.php?action=attachment&tid=28939&pid=306650

Jag kan bara säga att de fel och brister som påpekas ovan i tråden HELT saknas på denna lilla gobit, elfel, rost och annat störande lyser med sin frånvaro. (lite pilla är det på den innan den bli 100% perfekt)


kul att träffas igen Hlindgren.
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/06/03 :  16:31:52  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
Pac har haft en 164TS också, var inte blygsam nu.. (164:an är en av de roligaste bilar jag haft, inte snabbast, inte snyggast, men sjukt trevlig att köra, även denna vagn var utrustad med en arese 6:a dock i 24v-3l-utförande)

Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2010/06/03 :  16:35:10  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Aaah, en av de sista riktiga alforna... med bakhjulsdrift... Var sååååå nära (nån gång i början av 90-talet) att slå till på en 75:a med 3-litern 1700 mil på mätaren (inte alla mätare fungerade dock), fegade ur och köpte en BMW E30 istället... Samma sak ngt senare... sååååååååå nära att slå till på en GTV6 från 80-talet, jättefin... fegade ur och köpte en annan BMW istället...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/06/03 :  16:58:28  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
Det är aldrig försent att bli en alfisti. Senast förra veckan bubblade en nästintill perfekt Alfetta sedan upp på blocket och den kneps snabbt av en 16 årig kille vars föräldrar kör många fina alfor, i rätt händer mao.

Min milano var också lite av okänd när den dök upp på blocket, det var bara att snabbt som ögat packa in ungarna i polarens saab och hämta den.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000