HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Van den Hul skivspelarkablage TIPS!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/04/26 :  12:33:15  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Som ni vet har ju Hifiklubben tagit över försäljningen av Van den Hul kablar i Sverige.
Och de har inte haft de kablar som är bra och prisvärda som skivspelarkablage till försäljning i lösmeter i sitt standardsortiment.
Men efter lite påtryckning via telefon mail och butikbesök och fått mitt mail kringskickat i stora delar av Hifiklubbens organisation så har jag äntligen fått pris på D-502 Hybrid och D-501 Silver hybrid

D-502 Hybrid: 199kr/m http://www.vandenhul.com/p_B19.aspx
D-501 Silver Hybrid: 450kr/m http://www.vandenhul.com/p_B18.aspx

Vilket jag måste säga är riktigt bra priser, då jag sett företag både i Sverige och utlandet som tar betydligt mer för dessa kablar

Har själv D-502 Hybrid idag, men då jag behöver lite längre kabel efter flytt av skivspelaren, så tänkte jag nog uppgradera till D-501 Silver Hybrid :)

Ett litet tips till alla vinylvänner som funderar på ny kabel till skivspelaren.

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/05/13 :  14:41:05  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Nu har jag fått hem skivspelarkablaget från Hifiklubben

Jag köpte både 502 Hybrid och 501 Silver hybrid.

Priset blev dock inte det jag skrev innan, det blev ännu billigare
135 resp. 300kr/m snacka om bra pris!

Så nu ska det bytas till 501 i skivspelaren, sen akn det ju alltid vara bra att ha lite 502 hemma, om man springer på ett renoveringsobjekt

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/05/13 :  14:52:59  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Vad menar du med skivspelarkablage? Hela vägen från pickupen eller från utgångskontakterna?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

amon
Starting Member

32 Posts

Posted - 2010/05/13 :  18:05:28  Show Profile Send amon a Private Message  Reply
Det ar ju alltid roligt nar det blir billigare!
Har inte haft mojlighet att aka in till Malmo an. Det kunde vara intressant och veta hur du upplever skillnaden, eftersom du haft den ena kabeln sedan tidigare.

Arne

Ljud ingen tyst hobby!
Go to Top of Page

amon
Starting Member

32 Posts

Posted - 2010/07/01 :  23:09:30  Show Profile Send amon a Private Message  Reply
Det roliga varade inte sa lange!

Fick betala 200kr/m for D-502 och 380kr/m for D-501 idag.

Arne

Ljud ingen tyst hobby!
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/07/02 :  11:06:45  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Aha de upptäckte att de var lite för billiga, de glömde lägga på 20-40% marginal på priset ;)

Vox: visst kan man ha det enda från PU via tonarm till RIAA, dock orkar jag inte pilla med min gamla Thorens TP90-arm så det blir at löda fast den efter tonarmskablaget...

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000