HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Denon 3806 bråkar med min nya proj Epson tw3500
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2010/04/07 :  10:54:00  Show Profile Send niklass a Private Message  Reply
Tjena!

Är det någon här som kan hjälpa mig lite, eller peka mig till en tråd där detta eventuellt varit uppe tidigare.

Min PTAE900 la ner igår och det var dags att köpa en ny proj, valet föll på EPSON tw 3500 som kändes lagom, både när det gäller specarna och priset för min del.

Väl hemma igen försökte jag få allt att lira, men icke då...

Jag har tre källor: ps3, dator och telias iptv-box med komponentutgång.

I mitten sitter min denon 3806.

Jag använder 3806:an som både bild och ljudväxel och har gjort så en längre tid, något som funkade jättebra tillsammans med min ptae900. Min setup är att jag kör XBMC på pc:ns secondary monitor och har kopplat pc:n till 3806 med en dvi-hdmi kabel och toslink för ljudet. Ps3:an kör jag med ljudet i hdmi-kabeln och iptvboxen kör jag med komponent för bilden och coax för ljudet.

Först så får jag ingen bild alls på projen när jag bara pluggar in den på exakt samma sätt som jag gjort med 900:an. Då testar jag att plugga i ps3:an direkt i projjen och får riktigt bra bild som sig bör.

Kopplar tillbaka så att 3806 får vara med i mitten återigen.

När jag sedan försöker byta och växla lite mellan inputsen på 3806 så får jag inte med varken ljud eller bild någonstans ifrån. När jag sätter igång 3806 så har jag ljud ifrån den källan som stärkaren står på när den startar, men när jag byter input eller t o m byter kanal på tvboxen så tappar förstärkaren ljudet direkt, den synkar alltså inte ens upp ljudet på ingången.

Jag misstänker att det är en mismatch mellan stärkarens HDMI 1.1 och projjens HDMI 1.3 som gör att det blir såhär, men ska inte 1.3 devices vara bakåtkompatibla?

Kan någon hjälpa mig lite med detta på något sätt så är jag evigt tacksam.

Lite mer info om mina maskiner:
Denon 3806 köptes när de kom ut på svenska marknaden och har aldrig varit på service, troligen en av de första FW:n i den. Jag överväger att uppgradera den själv enligt instruktionerna som finns på avsforum.

Datorn har ett Geforce 7950GT i sig och är i övrigt rätt så bra specad, duocore och 2 GB ram.

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2010/04/08 :  10:18:24  Show Profile Send niklass a Private Message  Reply
Nu verkar det ha löst sig, sånärsom på outputen från datorn, grafikkortet verkar inte vilja vara kompis med nya projen.

Jag patchade upp förstärkaren till senaste firmware och då började saker o ting bete sig som man kan vänta sig igen :)

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000