SACD borde vara bättre efter som att de använder en högre samplingsfrekvens= mera data. Men tyvärr är utbudet på SACD för litet för att det skulle vara intressant. När Sound pollution eller Ginza börjar med SACD tittlar, då kanske det blir en..
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Det var enbart ev sexighet jag kommenterade här... jag försöker låta bli att komma med uttalanden om saker jag bara har hört på mässor eller i affärer om det inte klart framgår att det är under sådana förhållanden[8D
ah ok jo det var ju just därför jag undrade om du testat hemma =) personligen så tycker jag inte varken ML eller Krell har något att sätta emot Accuphase på designfronten när d gäller cdspelare =
Näe nu var det kanske 1,5 år sen jag träffade honom senast..men då hade han en liten fabrik i utkanten av sthlm. Jag tror han mest säljer till asien usa å england inte till sverige...har hört rykten om varför men who knows?
I senaste numret av hifi news and RR testar(subjektivt...varken mätningar eller blindtester...) dom 390s och tycker den är rätt bra:-) Nu verkar min egen 390 vara på G-ML har haft väntelista på ett par tre månader tyvärr... Min spelare ska testas oxå i ett system med revel salon samt ML 436 monoblocken :-)ser jag fram emot :-)
Hej! Jag ser enormt fram emot en detaljerad recension och jämförelse mellan S1:an och 390S:en så snälla låt inte tråden dö! Båda är kandidater för min nästa uppgradering... Och krydda gärna med lite fler fina foton på fram och baksidorna av burkarna :-)
Just nu orkar jag inte skriva en detaljerad utsaga om hur skillnaderna är men efter att ha levt med först S1 under knappt ett år och nu 390 under ca 3-4 månader kan jag summera(med viss reservation för taskigt hörselminne...): 390s är ngt bättre på det mesta och spelar mer "fysiskt" dvs mer driv kraft osv. Det enda jag egentligen så här i efterhand kan tycka var ev bättre på S1an var att diskanten kändes som den var lite mer utsträckt/luftigare. Om man inte använder försteg utan kör direkt in i slutsteg kan man spela klart högre med 390s. 390s har en hel del roliga finesser ngt som advantage iaf ännu så länge saknar...S1 ska ju gå att få senare som multiformatare vilket man nog kan glömma med 390s. Om du är intresserad av 390s så är du välkommen på provlyssning om du har vägarna förbi eskiltuna ngn gång.