HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Söta mälarpojkar testar S1 och 390S
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/02/07 :  10:41:35  Show Profile Send drgreen a Private Message  Reply
Hehe jag vet nästan var ditt hus bor...tänk på det ;-
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/02/07 :  11:25:24  Show Profile Send dole a Private Message  Reply
[:D

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

erik
Member

311 Posts

Posted - 2003/02/07 :  12:02:17  Show Profile Send erik a Private Message  Reply
quote:
Originally posted by ekman

quote:
390an har definitivt sexappeal.


jag säger bara SACD Standard jösses vad sexig den är =)



Berätta inte det för en psykolog

Blås på!
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/02/07 :  12:30:33  Show Profile Send drgreen a Private Message  Reply
sacd standard har inte mkt att hämta mot 390s imo..
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/02/07 :  13:14:40  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
390 är nästan dubbelt så dyr också =)

har du testat sacdn hemma?
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/02/07 :  14:25:07  Show Profile Send dole a Private Message  Reply
SACD borde vara bättre efter som att de använder en högre samplingsfrekvens= mera data. Men tyvärr är utbudet på SACD för litet för att det skulle vara intressant. När Sound pollution eller Ginza börjar med SACD tittlar, då kanske det blir en..

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu

Edited by - dole on 2003/02/07 15:16:37
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/02/07 :  14:42:59  Show Profile Send drgreen a Private Message  Reply
quote:
Originally posted by ekman

390 är nästan dubbelt så dyr också =)

har du testat sacdn hemma??


Det var enbart ev sexighet jag kommenterade här...
jag försöker låta bli att komma med uttalanden om saker jag bara har hört på mässor eller i affärer om det inte klart framgår att det är under sådana förhållanden[8D
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/02/07 :  20:13:34  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
ah ok jo det var ju just därför jag undrade om du testat hemma =) personligen så tycker jag inte varken ML eller Krell har något att sätta emot Accuphase på designfronten när d gäller cdspelare =
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/02/07 :  22:56:48  Show Profile Send drgreen a Private Message  Reply
för mkt guld å japankänsla på accuphase i min mening...designmässigt inte kvalitetsmässigt d
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/02/08 :  00:26:45  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
det är ju precis det som är så charmigt =
Go to Top of Page

Peder B
Member

528 Posts

Posted - 2003/02/08 :  10:09:53  Show Profile Send Peder B a Private Message  Reply
Jag väntar på att få hem denna......... tycker inte den glittrar för mycket // Peder B
[img]http://www.accuphase.com/dp-55v_n.jpg[/img

"A man got to now his limitations"

Edited by - Peder B on 2003/02/08 12:42:02
Go to Top of Page

JaLa
Member

92 Posts

Posted - 2003/02/10 :  09:38:54  Show Profile  Visit JaLa's Homepage Send JaLa a Private Message  Reply
Det finns en 390S till salu på Hifimagasinet för 58000:-.

/Jann
Go to Top of Page

jesse67
Member

87 Posts

Posted - 2003/03/16 :  07:45:57  Show Profile Send jesse67 a Private Message  Reply
Off Topic

DrGreen vet du vad Forsell gör nu för tiden?

Har han slutat med hifi, eller..?

jens
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/03/17 :  11:58:11  Show Profile Send drgreen a Private Message  Reply
Näe nu var det kanske 1,5 år sen jag träffade honom senast..men då hade han en liten fabrik i utkanten av sthlm. Jag tror han mest säljer till asien usa å england inte till sverige...har hört rykten om varför men who knows?
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/04/13 :  20:23:52  Show Profile Send drgreen a Private Message  Reply
I senaste numret av hifi news and RR testar(subjektivt...varken mätningar eller blindtester...) dom 390s och tycker den är rätt bra:-)
Nu verkar min egen 390 vara på G-ML har haft väntelista på ett par tre månader tyvärr...
Min spelare ska testas oxå i ett system med revel salon samt ML 436 monoblocken :-)ser jag fram emot :-)
Go to Top of Page

Resolution
Member

158 Posts

Posted - 2003/06/24 :  01:11:10  Show Profile  Visit Resolution's Homepage Send Resolution a Private Message  Reply
Hej! Jag ser enormt fram emot en detaljerad recension och jämförelse mellan S1:an och 390S:en så snälla låt inte tråden dö! Båda är kandidater för min nästa uppgradering...
Och krydda gärna med lite fler fina foton på fram och baksidorna av burkarna :-)

/Anders

"In my mind, I'm already gone"
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/07/21 :  08:31:28  Show Profile Send drgreen a Private Message  Reply
Just nu orkar jag inte skriva en detaljerad utsaga om hur skillnaderna är men efter att ha levt med först S1 under knappt ett år och nu 390 under ca 3-4 månader kan jag summera(med viss reservation för taskigt hörselminne...):
390s är ngt bättre på det mesta och spelar mer "fysiskt" dvs mer driv kraft osv. Det enda jag egentligen så här i efterhand kan tycka var ev bättre på S1an var att diskanten kändes som den var lite mer utsträckt/luftigare. Om man inte använder försteg utan kör direkt in i slutsteg kan man spela klart högre med 390s. 390s har en hel del roliga finesser ngt som advantage iaf ännu så länge saknar...S1 ska ju gå att få senare som multiformatare vilket man nog kan glömma med 390s. Om du är intresserad av 390s så är du välkommen på provlyssning om du har vägarna förbi eskiltuna ngn gång.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000