HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 skorrande och hoppande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matta
Member

627 Posts

Posted - 2010/03/26 :  22:43:33  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Hepp, jag köpte några nya vinylskivor med Kari Bremnes, bl.a. Norwegian Mood och Reise och de är Inge roliga... De skorrrrrar något fruktansvärt. S:en låter skit... Är det någon som har liknande erfarenhet och som har någon fundering på vad det kan bero på. Kan det vara så att det finns "skit" i spåren från pressningen?? Är det så att man måste investera i en vinyl-tvätt för att tvätta gamla fynd så väl som nya 180 grams godingar?

Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/03/27 :  13:20:53  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
5:e låten på vilken av skivorna?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2010/03/27 :  14:09:36  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
mmmm.... Köpte själv Svarta Björn på HighEnd 2010. Den har också den egenskapen på de båda sista-spåren i första hand. Hörde av min lokala hifi-leverantör att även han hade köpt ett ex med samma egenskaper och importören medgav att minst en batch hade fabrikationsfel.
Så vinyl är ingen garanti för väljud, inte ens i detta nådens år... ;)
MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2010/03/27 :  15:57:54  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Fabrikationfel, betyder de att det ev går att byta? Jag har skickat ett mejl till kirkelig kulturverksta i Norge (eller hur det stavas) får se om de svarar och har någon förklaring.

Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2010/03/27 :  16:01:57  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
...inte nog med skorrande, nålen hoppar också på fler ställen...

Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2010/03/27 :  17:14:03  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Det är inte omöjligt att du kan byta plattorna om du har kvitton o grejer. I fallet Svarta Björn är det inte KKV som pressat vinylen utan det är nåt tyskt företag...
Själv orkar jag inte krångla...

Det är lyssningsbart i alla fall, ingen jättedist. Men jag har å andra sidan inga ytskador så nålen hoppar.

MVH Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

Edited by - AlfaGTV on 2010/03/27 17:15:38
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000