HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Pioneer 12D mk2 - nått att ha?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2010/02/10 :  22:18:52  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Jag undrar om Pioneer 12D mk2 är nått att satsa på?
Tänkte ev. skffa ett "modd-objekt" - typ byta tonarm, dämpa chassi osv.
Är det en bättre eller sämre spelare (själva spelaren, strunt i tonarmen) än den Sonab 85S som jag har idag?

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2010/02/11 :  10:18:06  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Nähej...

Skit samma, jag har surfat runt och kollat lite - det verkar vara en spelare som är okej men inte mer.

Är det någon som har tips på bra (men billiga) spelare från 70-80 talen som är lämpliga att ge sig på att modda?

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6799 Posts

Posted - 2010/02/11 :  11:59:38  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Bäst är det att surfa in på vinylengine och läsa på deras forum där finns hur mycket som helst att läsa in sig på.

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Zmirc
Starting Member

10 Posts

Posted - 2010/02/12 :  13:08:37  Show Profile Send Zmirc a Private Message  Reply
Lencos idler wheels brukar alltid nämnas. Har inte koll på alla modeller som lämpar sig för moddning men L75 är väl den klassiska. De brukar iofs inte vara jättebilliga men om du kan tänka dig att bygga ny plint kan du ju köpa en i risigt skick utvändigt, då borde du komma undan med några hundralappar.

Kolla upp Garrard också.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2010/02/12 :  13:12:30  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
idler wheels

Mellanhjul...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Zmirc
Starting Member

10 Posts

Posted - 2010/02/12 :  13:28:18  Show Profile Send Zmirc a Private Message  Reply
quote:
Mellanhjul...

Jaja, har man plöjt igenom engelska forum sätter det sina spår.

Och du har själv aldrig använt ett överflödigt engelskt uttryck förstår jag?
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2010/02/12 :  13:34:51  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
Och du har själv aldrig använt ett överflödigt engelskt uttryck förstår jag?

Nej!
Allvarligt talat så är det klart att det har hänt, men jag försöker undvika det. Det är dock inte alltid så lätt inom vissa ämnesområden då de svenska uttrycken antingen saknas eller är allmänt undermåliga.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/02/12 :  13:58:42  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Den är bra som den är jag skulle bara spela inte modda.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000