HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 En fredagkväll med "The Dream Team"
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2009/12/04 :  16:06:58  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Hmmm sitter det en Jantzen Audio diamantdome i de där? Ser ut så iaf.


You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2009/12/04 :  20:38:43  Show Profile Send geldis a Private Message  Reply
Jag älskar min 300/B men The Dream skulle jag gärna sätta klorna i. Det hade varit roligt om den kunde lanseras i en billigare version med "bara" fem siffror på prislappen.
Roligt att det går bra för EA, och att hans förstärkare ställs in i anläggningar av världsklass, det är han värd.

mvh

geldis
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/12/04 :  20:42:32  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jo, vad jag har förstått så skall diamantdiskanten komma från Jantzen.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/12/05 :  08:26:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply



Momento är en spännande konstruktion, och kanske inte fullt så konventionell som man kan tro vid första ögonkastet.


Tittar man på baksidan så...



... sitter det element där också! Det är slavbasarna som fått ta baksidan i anspråk.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/12/05 :  08:30:37  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Om vi sneglar vidare i anläggningen...




... så stod det en vacker skivspelare på honörsplats!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Joacim
Member

337 Posts

Posted - 2009/12/05 :  22:02:33  Show Profile Send Joacim a Private Message  Reply
Verkar som det var en trevlig kväll...

Rummet är ju riktigt fint.
Måste åka till Göteborg och besöka någon gång.
Har lyssnat till ett par Mårten-högtalare tidigare (bara på mässor), och alltid tyckt om det jag hört under de förutsättningar som varit. Kan bara tänka mig hur de spelar i det rummet...

Undrar om De provat att ställa upp ett par Duke-stativare tillsammans med ett par avstämda/inställda dubbla Form-subbar framme i rummet?!
Tror det skulle kunna vara en riktigt trevlig kombo i rummet, som heller inte skulle springa iväg så mycket i pris!?
Duke har ju en riktigt trevlig soundstage.

Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/12/06 :  09:41:24  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja, det var en riktigt trevlig stund. Det var avslappnat och riktigt härlig fikastämning.

Skivspelaren är en EAT "Forte"...


... och tonarmen är en Helius Ohmega. Tyvärr kom jag inte åt att få någon bild på pickupen.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/12/06 :  10:02:34  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Som vanligt läckra bilder på läckra prylar.
Alltid lika roligt med reportage.

Tack grabbar


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/12/06 :  10:22:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det är skoj att "teama", det blir mer av det från mig och Plind. Tack från mig ByZan!



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2009/12/06 :  10:24:41  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Dito
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/12/06 :  10:26:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


En bild till på Ola's och Eric's dröm som stod för kraften och volymkontrollen får vi nog ha.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2009/12/06 :  10:52:39  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message  Reply
Hördu PAC, kan man få en fotokurs av dig? Dina bilder är läckra.

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com


Edited by - Erik Andersson on 2009/12/06 10:53:22
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/12/06 :  10:59:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Visst kan vi snacka foto någon kväll om du vill det Eric. Men för att jag inte skall spricka av nyfikenhet får vi nog ta med lite transformatorer, impedansanpassningar,..., analogteknik och annat skojigt!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/12/06 :  11:06:59  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Ojdå, jag missade RIAA't på vägen från skivspelaren till drömmen. Det är lätt hänt eftersom det är riktigt litet...



Det var ett Einstein "little big phono" som låg insmyget under hela härligheten.





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/12/06 :  11:16:32  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

EATn och Einstein RIAAt fick verkligen bekänna färg. Det snurrades en hel del vinyl.

De CDna som spelades placerades i Bladelius nya CD/hårddisk-spelare som heter...



... Embla!



Det spelades både via CD-verket och Solid-state-disken. Vi fick en demo av Embla på HiFi-consults invigning. Det verkar vara en kompetent spelare. Under drömdemon levererade den det den ombads utan knot.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2009/12/06 :  11:18:55  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message  Reply
Den däringa RIAA:n är inte dum, egentligen är den förbaskat bra.

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/12/06 :  11:22:25  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Allt eftersom kvällen gick övergick det intensiva lyssnandet i snack och inspekterande.






// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/12/06 :  11:24:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

hehehe, när alla var ute och minglade tog andra chansen till lyssning med färre deltagare i lyssningsrummet.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/12/06 :  11:27:51  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


"Så hur lät det då?"


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Dr Moureau
nu mera Dr...

316 Posts

Posted - 2009/12/06 :  14:06:28  Show Profile Send Dr Moureau a Private Message  Reply
Snyggt!

"A friend will help you move. A really good friend will help you move a body."
-Anonymous
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2009/12/06 :  20:52:45  Show Profile Send lars a Private Message  Reply
Hur det lät? Gudomligt.
Silkeslent, dynamiskt, mikrodetaljer och kusligt realistiskt.
Jag har aldrig hör akustiska instrument och röster så naturtroget förut. Gäller framförallt vinylen som lät klart bättre än den digitala källan.

Det var svårt att slita sig därifrån. Man skulle haft med sig egen favoritvinyl, vilket jag nu inte hade.

Jag var där på lördag em, och det var nog mindre folk då än på fredagen. Fick dessutom en trevlig pratstund med Erik som villigt delade med sig av sitt kunnande.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/12/07 :  09:08:32  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Dubbla motorer... är det för att få bättre vridmoment med den tunga tallriken? Eller finns det ytterligare någon tanke bakom?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/12/07 :  19:39:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Bra fråga till konstruktören. Det kräver en hel del av styrningen för att det där skall bli optimalt men ökat vridmoment är ju en trevlig fördel.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/12/07 :  19:44:55  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Vi börjar närma oss slutet på mina bilder så det är dags att runda av.

Det tog en stund för gänget att komma på plats när Plind ville ha sin "dream team" bild.





Men, rätt som det var så satt den där!!!


"The dream team"
Leif, Eric och Ola


Jag tackar alla involverade för en riktigt rolig afton med härlig fikastämning och kul lyssning. Tack!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2009/12/07 :  20:43:21  Show Profile Send plind a Private Message  Reply




Tack även från mig
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000