HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Butikshyllan
 Två Halmstadflyttar och en björn i Nissan
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 40

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2013/02/13 :  06:27:51  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Vissa har ju föööör flotta verktyg alltså...
Hur kommer det sig att porten hamna vid diskanten?

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2013/02/13 :  07:08:45  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Italiensk fräs Mathias, då blir det så.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2013/02/13 :  07:49:53  Show Profile Send Wing Zero a Private Message  Reply
Ingen dålig anläggning för att sen hamna på en krog.

Musik är livet
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/02/13 :  09:06:12  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Det gör undertecknad också ofta.

Ingvar

Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2013/02/13 :  09:15:54  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Är det till Square då eller?

Nå't nytt på mtm-fronten (eller baffeln som vi säger i högtalarsvängen)?

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/02/13 :  12:40:01  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Nej, detta är lite för mycket för Square men det kommer lite nytt roligt där också när vi bygger den nya scenen med 15" horn inbyggt i scengolvet och lite Jake här och där.

Ont om tid till de andra projekten, tiden har gått åt till annat, tex sådana här:

Men, meanwhile, in another lifetime, pillas det ihop filter till något som är på gång.

Ingvar

Go to Top of Page

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2013/02/13 :  14:12:15  Show Profile Send Andreas A a Private Message  Reply
Vilka modeller/byggsatser finns det att köpa i dagsläget? Finns det någon officiell lista som jag missat eller något? :)
Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2013/02/13 :  15:49:48  Show Profile Send Wing Zero a Private Message  Reply
Undrar om du kommer skaffa en hemsida med alla modeller du säljer och annat skoj också förstås? Finns tråkigt nog väldigt lite info om dina prylar förutom här och där är nog väldigt många där ute som undrar vad du har och vad som finns.

Musik är livet
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/02/13 :  20:11:19  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Listor,övrig info och hemsida sorterar under administration, pappersarbete samt ordning och reda, samtliga dessa kurser blev jag relegerad ifrån, eller ansågs olämplig.

Hemsidan är ett kapitel för sig, förhoppningsvis tar John hand om den snart så kan det bli bra.

De modeller som lever och roterar idag är QW familjen med QW-1 12-15" ( även 18" finns men den har ännu bara byggts i Norge.) QW-4, 8" för den som vill ha lite mindre skrymmande men ändå lite "stor" i karaktären.

ROG och PM-4 lever väl och så har vi nykomlingarna Oy och Jake som går en annan väg, lägre känslighet och lite effekthungriga men väldigt skoj i mina öron.

Enklaste sättet att tillskansa sig mer information är att maila mig på
ingvar@manovi.se

Ingvar

Go to Top of Page

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2013/02/13 :  20:36:12  Show Profile Send Andreas A a Private Message  Reply
Skulle ju kännas fel att gå ner till mindre än 12" då jag vant mig vid det idag :) Skickar dig ett mail snart för att få reda på lite priser!

Din tråd är för övrigt guld värd med fria ritningar och diskussioner!
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/02/14 :  12:25:52  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Detta är märkligt, ytterst märkligt faktiskt.
När man börjar klistra ihop brädbitarna så tar det
mycket mer plats än brädhögen gjorde, men det är exakt
samma bitar, några till och med gömda inuti lådorna.

Det borde ju ta samma plats forfarande?

Ett förunderligt fenomen.

Ingvar

Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2013/02/14 :  13:33:26  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Ingvar, om du tar och staplar kuberna med luft, som du nu har mellan bitarna, någon annan stans så tar det inte lika stor plats. Det blir helt enkelt två mindre högar varav den ena är ganska lätt att stuva undan...

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/02/15 :  07:31:17  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Om jag förstår Dig rätt Fredrik, så menar Du att den plats som försvann
inte alls är borta utan finns kvar inne i högtalarna?

Det låter ju ganska sannolikt, i så fall har vi skapat utrymme som är fredat från en massa onödigt, t.ex prydnadstomtar.

I linje med detta ter det sig som att ju större högtalare ju mer utrymme sparar man, detta skapar nya perspektiv i waf debatten!

Petter, Claes, Bernt! Vad väntar Ni på? Sälj Barabbas en masse!

Ingvar

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/02/15 :  20:02:00  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
När man har hållit på så här länge, one and a half lifetime, give or take a bit, så är ju det publika erkännandet väldigt roligt, någonstans är det väl drivkraften, annars hade man väl snickrat för sig själv och varit tyst.

Kunder runt hela skandinavien, Hong Kong, QW-1 snickrare runt hela världen, (utom Dals Långed) etc.

Nu har jag dock tagit klivet rätt in i det riktiga rampljuset.

Nu finns jag i bestsellerhyllan på hemköp!

Ingvar

Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/02/15 :  20:42:00  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Förstod att du skulle nå ut till slut Ingvar! Du är alltså med i Melodifestivalen nästa år? :)
Alltid breda leenden av att läsa din inlägg! Heders!
//Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Micke.e
Member

241 Posts

Posted - 2013/02/16 :  13:39:15  Show Profile Send Micke.e a Private Message  Reply
Hejsan!

Är det någon som har ett par HAD QW 4 eller liknande "mindre" modell i närheten av Närke som man kanske kunde komma och provlyssna?

MVH Micke
Go to Top of Page

Elgstrand
Member

473 Posts

Posted - 2013/02/16 :  13:52:29  Show Profile  Visit Elgstrand's Homepage Send Elgstrand a Private Message  Reply
Hej!

Linköping är lite långt va? Men jag skryter gärna om att jag har ett par QW-4 och du är välkommen om du har vägarna häråt.

Mvh /Fredrik.

Its not about vintage, its about good music.
Go to Top of Page

Micke.e
Member

241 Posts

Posted - 2013/02/16 :  21:29:09  Show Profile Send Micke.e a Private Message  Reply
Det är väl bara en 10-12mil sådär, skulle funka bra för min del iaf.

Vi kan ju höras över PM och försöka styra upp något :)

MVH Micke
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2013/02/16 :  21:46:55  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
quote:
Det låter ju ganska sannolikt, i så fall har vi skapat utrymme som är fredat från en massa onödigt, t.ex prydnadstomtar.

I linje med detta ter det sig som att ju större högtalare ju mer utrymme sparar man, detta skapar nya perspektiv i waf debatten!

Får man lov att använda utrymmet till halvfärdiga plankbyggen, trafos, kondingar, transistorer, rörbyggen, små söta sparade bra att ha banddiskanter, gamla LP skivor, CD skivor, kassettband, eltejp, skruvar, muttrar...?

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/02/16 :  22:42:48  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Man får använda utrymmet till alla de saker Du har där Marina, man kan också spänna upp björntråd på vilken man har trätt sin murkelskörd för torkning, kanske odla kattgräs, vad som helst utom prydnadstomtar tror jag.

Ingvar

Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2013/02/16 :  23:13:21  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Men varför denna aversion mot prydnadstomtar? Jag är väääldigt förtjust i mina. De är minst lika kultiga som vilka gamla Lancing, Altec, Klangfilm som helst å har varit i släkten i massa generationer. Kommer Antikrundan till Öckerö skall jag ta med dem dit och förvåna er.

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/02/17 :  15:17:02  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Men om inte alla Dina prydnadstomtar varit i vägen kanske Du kunnat bygga färdigt några högtalare Mathias?

Nåväl, det var inte det jag ville prata om just nu.

Var inne på våran eminenta skivaffär på Kungsmässan idag, beställde ett par skivor.

Det stod en skiva i LP hyllan, jag behövde ha den.

En av de finaste skivor jag sett när det gäller kvalitet på boxen, inneromslag, de tre 180g plattorna etc.

Det är inte därför man behöver denna skiva från konserten på London 02 Arena 2007 där Jason Bonham tar sin fars plats bakom trummorna.

Det är innehållet, oj oj oj, tänk om man hade varit där.

Ingvar

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/02/17 :  20:18:26  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Den är till och med snygg när man ställt in den i skivhyllan.

Jag vill dock, på allvar, rekomendera den här skivan om Ni inte hunnit köpa den, ett tidsdokument som kommer att bli klassiskt, men köp den inte därför, köp den inte för att den kommer att bli värd en bra slant, köp den endast för musiken.

Ingvar

Go to Top of Page

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2013/02/19 :  07:49:28  Show Profile Send Andreas A a Private Message  Reply
Vad är det för pris på QW-1 med 15" och vad skiljer sig mellan QW-1 med 12" kontra 15"?
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/02/19 :  20:38:58  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
QW-1, och QW-4 kan byggas med ett flertal olika element, en del bygger med klassiska prylar, ett projekt under drift är QW-1 med JBL E-130, priset varierar därför starkt beroende på elementval och om man kanske bara vill ha en lådsats till element menredan har.

Utförligare svar på dessa och Dina andra frågor har Du på mailen i morgon bitti Andreas.

Ingvar

Edited by - Ingvar.Ahlberg on 2013/02/19 20:55:53
Go to Top of Page
Page: of 40 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000