HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Butikshyllan
 Två Halmstadflyttar och en björn i Nissan
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 40

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2013/02/21 :  16:42:23  Show Profile Send Andreas A a Private Message  Reply
JBLen såg ju smarrig ut men då antar jag också att priset skiljer sig rätt bra i jämförelse med Beyma, Jag har inte fått något mail ännu men sådan panik har jag inte heller :)

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2013/02/22 :  19:55:53  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Det kom en låda idag.

I lådan fanns två lådor till.

Vad är detta tro, som jag väntat på ett bra tag?

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/02/22 :  20:10:57  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
I de små lådorna fanns det sådana här.

Faitals nya "bullet" diskant, samma ringradiatormembran som i HF 104/105.

Ingvar

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/02/22 :  20:31:18  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
När man plockar ur dem ur lådorna och tittar närmare hittar man en byggkvalitet och finish som är nästan löjlig, små konstverk snarast.

Men kolla! Där finns skruvar, borde vi inte pilla isär dem och se hur det ser ut inuti?

Ingvar

Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4172 Posts

Posted - 2013/02/22 :  20:44:05  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Mycket vackra små sjutspetsar Ingvar
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/02/25 :  20:03:07  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Oj oj, efter väldigt mycket slit och släp, heroiska insatser i lackverkstan hjälpte mycket, har tre gigantiska pallar högtalare åkt iväg, de skulle till en ny fotbollsplan i Solna, konstig fotbollsplan verkar det, de skall spela bandyfinal där 16/17 Mars, jag trodde man spelade bandy på is, Kiss skall spela där 1:a Juni, vilken liga spelar dom i?

Högtalarna skall sitta i bar och restaurang på arenan, på Tingbergsvallen här i Kungsbacka finns en korvkiosk, undrar om dom behöver högtalare?

Ingvar

Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2013/02/25 :  22:22:00  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Du kan ju alltid gå dit med en låda på magen

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/03/02 :  18:33:46  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Stod och körde CNC fräsen några timmar idag, inte högtalarbitar tyvärr, Mathias på Öckerö kom och hälsade på, hade med sig fjäsk.

Yamazaki single malt, jättegott fjäsk.

Efter ytterligare test, jättegott fjäsk, fjäska mer Mathias

Ingvar

Edited by - Ingvar.Ahlberg on 2013/03/02 21:06:56
Go to Top of Page

Brandmästaren
Member

203 Posts

Posted - 2013/03/03 :  00:04:47  Show Profile Send Brandmästaren a Private Message  Reply
Jahaja så det var där han höll hus, såg inte grodbilen på ön idag. Hjälper fjäsket ?
Kanske tur det är CNC så det inte är manuellt :)

Mvh: Figge

Mitt system:
Yamaha RX-A3010 förstärkare 5.2 (11.2), Alto Macro 3.4PC filter och 2st Macro 2400 till subbarna.
DIY högtalare, 5st MTM med 8G40 och CP21 samt 4st subbar med SM115K.
HPD-dator, Technics CD och SL1200 med Ortofon MC-pickup.
Go to Top of Page

Brandmästaren
Member

203 Posts

Posted - 2013/03/03 :  00:08:20  Show Profile Send Brandmästaren a Private Message  Reply
Jo förresten. De där Faitalerna - hur är de kontra CP21 ?
De verkar ju uppenbart inte ha slipskägg i horntratten, iaf inte med tanke på glansen... :)

//Figge.

Mitt system:
Yamaha RX-A3010 förstärkare 5.2 (11.2), Alto Macro 3.4PC filter och 2st Macro 2400 till subbarna.
DIY högtalare, 5st MTM med 8G40 och CP21 samt 4st subbar med SM115K.
HPD-dator, Technics CD och SL1200 med Ortofon MC-pickup.

Edited by - Brandmästaren on 2013/03/03 00:09:12
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/03/03 :  02:35:00  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Fjäsket fungerar skitbra, har tyvärr inte hunnit testa de nya diskanterna riktigt ännu, kan inte hitta någon form av skägg i dem dock, vilket bådar gott för framtiden.

Ingvar

Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2013/03/03 :  16:19:47  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Jag gillar att du ännu kl 02:35 testar whisky... ;)

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/03/03 :  17:43:38  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Hur skall jag annars göra? ( Brittmarie påstår att jag somnade med pannan mot köksbordet ett par timmr innan, troligen ren lögn)Jobbar ju hela tiden, mer fjäsk är för övrigt alltid välkommet, åk nu och laga vindkraftverk!

Ingvar

Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2013/03/03 :  18:24:17  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Är spiritus liquida aka uisge beatha, och vad det nu heter på japanska, redan förtärd??? I denna takt är det nog mödan värd med diy-whisky;)
Vi kan ju konstatera en etablerad trade; raffinerad björk uppkust och raffinerat korn ned.
Då till frågan: med vad fäskar man för israeler och spanjorer?

I veckan, mellan vindkraftsjobben skall jag försöka att sätta mig in i q-värdet betydelse i slutna lådor i synnerhet och portade lådor i allmänhet. Är det nå'n som har länkar och info till förkovran emottages dessa ytterst tacksamt!

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/03/03 :  18:46:25  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
quote:
Då till frågan: med vad fäskar man för israeler och spanjorer?

kosher-tapas, vad trodde Du?

Nej det finns en hel del kvar i Yamazakibuteljen, men gott är det.

Ingvar

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/04/27 :  20:33:08  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Ojojoj, taskig service i denna tråd ser jag, skyller, som vanligt, på för mycket att göra.

Det har levererats en väldig massa sådan här den senaste tiden.

Jag konstruerade den för rätt så många år sedan, den blev liggande, den togs upp i No Frills sortimentet och visades lite här och där, då jag inte längre kunde delta i vännernas verksamhet så blev den flytande i det tomma intet.

Men för några månader sedan började det droppa in förfrågningar och beställningar, den säljs primärt som byggsats, och det har byggts många nu, jättenöjda användare, med en liten hake.

Endast batteridrift duger, +/- 6V - +/- 10V, då den drar ganska mycket ström för att vara ett riaa steg, 16mA kontinuerligt, så räcker inte ens 12st AA batterier av högsta kvalitet sådär hemskt länge, ca 200 timmar, således har det mixtrats med en batterinätdel med inbyggd laddare, här har vi testvarianten, instrumenten uteslutande för att hålla koll på balansen i den symetriska matningen, jätteviktigt om man inte använder utgångskondensator och har DC kopplat i resten av förstärkningskedjan.

Och, jodå, den finns fortfarande att få i rött utförande, har faktiskt bara levererat 2 svarta, resten röda.

Ingvar

Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2013/04/29 :  15:58:51  Show Profile Send Wing Zero a Private Message  Reply
Har läst mycket gott om det RIAA steget. Vad får man betala för ett sådant idag med tillhörande strömförsörjning? Är det MM eller MC?

Musik är livet
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/04/29 :  20:22:32  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Wägner kostar i byggsats med enklaste nätdel, batterihållare för 12 st AA batterier, 1100:-, forumvänner har ett lite bättre pris vilket erhålles via mail.

Den lite större nätdelen med blyackar och laddare håller jag på och brottas med prismässigt men den kommer nog att addera ca 450:- till grundpriset.

Ingvar

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/05/24 :  11:53:28  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Ojojoj, snart sommar igen, solen börjar tina upp den frusna själen.

Mycket att hinna klart med innan det blir dags för semester, skall ha 5 veckor! Tror aldrig det har hänt förut.

De här tänkte jag skulle hinna till Kungsbacka innan dess.

Jaha, så håller han på med ännu mer tramsiga småhögtalare.

Jovisst så är det. Vi lägger dit ett par mått också.

Ingvar

Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2013/05/24 :  12:13:08  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
Dubbla tolvor och en kondiskant? =)

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/05/24 :  12:18:22  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Yupp, 2st 12", sådana här:

Ingen kondiskant dock, en sån här:

Ingvar

Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2013/05/24 :  13:17:57  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Kan bli intressant! Vad kallas denna princip? Inte tl eller?

Go to Top of Page

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2013/05/24 :  13:41:04  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
Wägner RIAA
quote:
Endast batteridrift duger, +/- 6V - +/- 10V

Nyfiken fråga... vad är det som gör att endast batteridrift duger och inte tex en stabbad väggbula? Och vad ger det för negativt resultat? Ökad brusnivå?

Bra idé med laddbart batteripack!

Här pratar man ju om en nätdel (No Frills)

Edited by - tomano58 on 2013/05/24 13:46:43
Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2013/05/24 :  20:19:00  Show Profile Send Wing Zero a Private Message  Reply
Riktigt snyggt med ribborna som portöppning. Är det Liberty 8 som basar till den lådan? Duger ju som närfältsmonitor då ;)

Musik är livet
Go to Top of Page

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2013/05/25 :  19:26:28  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
Ingen som sitter på ett svar enligt ovan (RIAA Wägner)?
Go to Top of Page
Page: of 40 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000