HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Butikshyllan
 Två Halmstadflyttar och en björn i Nissan
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 40

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2012/12/12 :  21:00:30  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Paket från Tyskland?

Där råkade inte komma med lite bananer till mig?

/Pontus

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2012/12/12 :  21:52:24  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Jo, faktiskt, Tyska bananer var med, kan det vara gott? Tror det är mer som sauerkraut.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2012/12/12 :  21:59:35  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
quote:
Självklart så borde du lackat dom rosa

Har skrivit kontrakt med Mattell så de introduceras nästa vecka i My little Pony design, troligen årets ljudklapp.

För övrigt har ett stort antal kilo japanskt vintage välljud försvunnit från Kungsbacka, sågs senast i famnen på en löjligt välfriserad yngre man som sedemera försvan gräsligt fort i en svart Honda CRV i riktning mot Örebro, tips från allmänheten uppskattas.

Ingvar

Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2012/12/12 :  22:54:22  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
quote:
Har skrivit kontrakt med Mattell så de introduceras nästa vecka i My little Pony design, troligen årets ljudklapp.

Om du målar dom rosa med tre ballonger på blir det riktiga partyhögtalare*

*Party cannon sold separately.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2012/12/13 :  00:03:39  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
quote:
*Party cannon sold separately.

Vill gärna beställa en stor bunt, skickar Du eller skall jag hämta?

Ingvar

Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2012/12/14 :  12:42:39  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Tyska bananer ær de bæsta!

Vill du dra ivæg faktura på mail istællet då jag ær i exil?

/P

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2012/12/14 :  14:56:01  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Du får nog fråga Pinkie Pie, jag har tyvärr ingen.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2012/12/31 :  11:38:47  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Gott Nytt År alla forumvänner!

Under nästa år kommer lite nya leksaker, först ut blir en MTM med Mundorf AMT, snart klara.

Sedan en ny konstruktion för Beyma Liberty8, de kan ju inte bara ligga i sina kartonger, där är dock fortfarande diskant ett bekymmer kvar att lösa.

Ha ett riktigt gott slut idag så hörs vi nästa år.

Ingvar

Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7896 Posts

Posted - 2012/12/31 :  15:10:36  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Rått nytt år! Vi hoppas på ett 2013 där grymma magnetsystem och lätta papperskoner kopplar till stora luftmassor och spelar musik därefter...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/01/03 :  19:37:08  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Jodå, vi skall den vägen också men börjar året i den här stilen:

Lite mätning att göra på AMT elementen innan jag börjar fräsa då Mundorf inte tillhandahåller några mekaniska specar.

Diskanterna är fantastiskt bra, hade velat ha likadana men med runt 100dB känslighet, det är ett av grubblerierna runt det nya Liberty8 bygget.

Ingvar

Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2013/01/03 :  19:48:14  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
quote:
Diskanterna är fantastiskt bra, hade velat ha likadana men med runt 100dB känslighet,

TPL-150H..?
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/01/03 :  19:57:30  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Jo, TPL150 låter fantastiskt, jag tycker inte om den med waveguiden, den räcker förvisso nästan utan den, ca 100dB, men den här Mundorfen är snäppet vassare, tror jag, just nu, skall jämföra mer här under våren.

Ingvar

Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2013/01/10 :  11:59:26  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
Får tacka för besöket och gästfriheten igår!
Ingvar har ju bara datorhögtalare hemma nu men jag måste medge att de små Morelskapelserna skulle fylla de flestas behov av högtalare. Tydlig och dynamisk bas långt ner i frekvens. Finemanghögtalare!

Passade även på att torrmontera de utfrästa träbitarna till mitt lilla projekt(därför jag var där) och de hade mkt bra passning. Kan rekomendera Ingvar om man vill fuska lite i sitt DIY och slippa stå med överhandsfräsen på köksbordet.
Nu får jag ta mig i kragen och hämta de däringa limknektarna hos min kompis å påbörja bygget!

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/01/10 :  16:44:27  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Tack för besöket Emanuel!

Tänk på att putsa fogytorna innan limning, det finns alltid lite småflis efter fräsningen.

Jag vet att det är datorhögtalare, eller kanske hörlurar, jättebra att alla forumvänner hjälps åt och gnuggar min näsa i kattlådan med detta problem.

Å andra sidan är de roliga att spela musik på så jag får väl stå ut.
Närboende vänner som tycker musik är roligt borde pallra sig hit för en lyssning. Baksidan är självklart effekthunger, men den lille ML11:an gör det med bravur.

Ingvar

Go to Top of Page

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2013/01/12 :  11:48:40  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message  Reply
Nu ska jag äntligen ta tag och färdigställa QW-1 15" som jag fick levererade före jul. Alla låddelar frästa och fasade en ny upplevelse en helt annan finish äv vad jag själv klarar av att göra bara att tacka för ett toppen jobb!! Ingvar. En undran som jag har vilken ytfinnish du rekommenderar till björkplywoden

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/01/12 :  16:13:18  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Hej Bengt!

Kanske läge för lite allmängiltiga tips om ytbehandling av björkplywood.

Det första att tänka på är vid montering, allt lim som kryper ut ur fogen måste torkas bort med blöt trasa omedelbart, ytor som fått suga åt sig lim kan inte ta åt sig någon annan ytbehandling än solidlack.

Enklaste ytbehandling för DIY arbete är nog Luberon flytande antikvax, är björken fint ådrad blir det väldigt vackert, lättskött och dammavvisande.

Oljebaserad bets av fabrikat Zar är jättebra, lättarbetade, drar in helt jämnt i plywooden och otroligt drygt, en liten burk betsar en halv skog.

Samma tillverkare,Zar, har även polyurethan klarlack i olika glans som är väldigt bra, lättarbetad och ger vid pensling en yta lika slät som sprutlackat.

Tänk på att trasor som är använda till bets eller vax gärna självantänder, använd bra papperstrasor och spola ner dem på muggen efter arbetet.

Ingvar

Go to Top of Page

Stuart
Starting Member

5 Posts

Posted - 2013/01/12 :  17:44:56  Show Profile Send Stuart a Private Message  Reply
I just want to wish everyone here on this wonderful forum, a very Blessed new year and may everything that you desire come true.
From a hope 34 deg c South Africa

Stu

I am crazy about building speakers for my home and always have the need to upgrade them or better the ones I have built.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/01/12 :  18:03:29  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Hi Stuart!

That is still information we dont need, or want, weve got around -2 deg c. a wet wind from north by northwest, but Brittmarie and i share a bottle of very decent Amarone (Valpolicella, Tomasi) and spring is somewhere around the next corner, isnt it?

Ingvar

Edited by - Ingvar.Ahlberg on 2013/01/12 18:04:56
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/01/14 :  19:41:43  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Lite element ligger och skräpar i verkstan.

Beyma BX8, använda till lite tester , dustcap bortplockad för att prova om det låter bättre så, vet ej men det se roligare ut när man ser hf drivern/faspluggen, listpris ca 1500:-/st, dessa 1000:- för paret.

Faital 12FH500, 1st, oanvänd, listpris 2100:-, denna 1000:-
Faital 15HP1020, 1st, oanvänd, listpris 3250:-, denna 2000:-

Ingvar

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/01/28 :  20:02:55  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Hilding har försvunnit!

Efter begravningen skulle vi få besked när askan var jordsatt, detta har uteblivit så Brittmarie ringde och frågade, de visste inte var han var, inget att förvånas över, att han skulle ställa till trix även efter den resan är helt naturligt.

Sedan visade det sig att de tappat ut urnans innehåll i sitt matmagasin som de fyller på småfåglarnas matbord från, det gör inget, han närde alltid drömmen om att kunna flyga, det gör han nu.

Ingvar

Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2013/01/28 :  20:31:13  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/02/12 :  13:37:37  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Många träbitar blir det efter en stund vid sågen, 30 högtalare
är en och annan bit.

När man skall få ihop dem på ett par dagar så är det bra att ha en
hyfsat snabb och noggrann medhjälpare.

Ingvar

Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2013/02/12 :  15:46:04  Show Profile Send Wing Zero a Private Message  Reply
Jisses säger jag bara. Vad ska detta bli för något. Ser ut som 10" i storlek.

Musik är livet
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2013/02/12 :  18:32:07  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Är det så att medhjälparen har initialerna C.N.C. och lystrar till efternamnet Fräs?

Coolt

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2013/02/12 :  20:02:10  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Yes, 10" detta är samma toppar som i EL1000 systemen, 10PR300 som low/mid och det epileptiska hålet bredvid avslöjar troligen att där skall sitta ett STH horn, HF104 bakom.

Dessa skall sitta i ett krogtak tillsammans med 6st 18" basar, EL18 varianten.

Jo Fredrik, CNC stämmer, men lystrar till, njae, det är en Italienare
så att programera den att göra det man tänkt sig är promenad på slak lina.

Ingvar

Edited by - Ingvar.Ahlberg on 2013/02/12 20:18:47
Go to Top of Page
Page: of 40 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000