Author |
Topic |
CH
Member
1474 Posts |
Posted - 2012/12/05 : 22:29:23
|
quote: Hur ska man välja när alla låter så fantastiskt som du skriver?
|
|
|
Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran
1969 Posts |
Posted - 2012/12/05 : 22:35:20
|
quote: Då finns det ingen vits att ha stora högtalare längre då
Jo Petter, det gör det, en man bedöms fortfarande efter storleken på högtalarna, det kommer vi aldrig ifrån.
Att hinna träffas och prata en stund på riktigt vore riktigt trevligt, tid till det kommer nog.
Ingvar |
Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design. Driver också The Vacuumed Cat co. |
|
|
Ingvar.Ahlberg
1969 Posts |
Posted - 2012/12/05 : 22:43:57
|
quote: Hur ska man välja när alla låter så fantastiskt som du skriver
Det ska man inte, man skall köpa alla modellerna, detta är mästerlig marknadsföring.
Nej, jag skriver på ett överentuasiastiskt sätt, det är lite så jag fungerar, mina misslyckade högtalare har jag inte skrivit om här, vill Ni verkligen höra om dom också?
Ingvar |
Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design. Driver också The Vacuumed Cat co. |
|
|
PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben
5803 Posts |
Posted - 2012/12/05 : 22:44:05
|
Då kommer ju den naturliga följdfrågan, ska stora burkar kompensera för liten ... Eller gäller inte det talesättet här? |
Heter egentligen Lindblom nu och är dessutom branschoknuten... |
|
|
Ingvar.Ahlberg
1969 Posts |
Posted - 2012/12/05 : 22:58:09
|
Jo, det är klart att det gäller här, varför har jag cowboyskor, Stetsonhatt och är allmänt berusad tror Du?
Ingvar |
|
|
Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel
1407 Posts |
Posted - 2012/12/05 : 23:06:19
|
quote: Nu är ju ML steget lite speciellt, ju värre du lastar det ju bättre låter det, fram till det där famösa misstaget tidigare i tråden
Ja detta är nog ett av de få oops moments som fortfarande lämnar ett leende på läpparna. |
Is that him? That's the buffet table. Well, how can we be sure unless we question it? The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power. Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg! It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really... Är klubbmästare i SVAVEL. |
|
|
opethic
Member
2890 Posts |
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6797 Posts |
Posted - 2012/12/06 : 00:06:02
|
quote: Då kommer ju den naturliga följdfrågan, ska stora burkar kompensera för liten ... Eller gäller inte det talesättet här?
quote: Jo, det är klart att det gäller här, varför har jag cowboyskor, Stetsonhatt och är allmänt berusad tror Du?
Men om man har små högtalare hur blir det då ?
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
PetterPersson
5803 Posts |
Posted - 2012/12/06 : 06:31:13
|
Då får man skylla sig själv att för mycket outnyttjad rumsvolym finns kvar |
|
|
Ingvar.Ahlberg
1969 Posts |
Posted - 2012/12/09 : 14:57:16
|
Var på julfest med arbetskamraterna igår, på Sociteen i Varberg, jättekul, helt ok mat, rätt så mycket snaps och lite whisky också.
Sista tåget hem mot Kungsbacka, på perrongen i god tid, lite halt, inte hundraprocentigt optimala skodon för väderleken, en smula berusad, skall tända en John Silver, kanar och snubblar handstupa ner över spåret, slår mig egentligen inte men det tar knappt tre sekunder så är tre killar i 25-års åldern där och bokstavligen lyfter upp mig på perrongen igen, förbannade och säger åt mig att stå ordentligt och längre från kanten, kontrollerar att jag kan klara mig själv innan de går.
Jag hade säkert kommit upp själv innan tåget kom, men de visste inte grabbarna, och de tvekade uppenbarligen inte ens ett andetag innan de ingrep för att undsätta en gammal berusad cowboy.
Jag är djupt tacksam och väldigt imponerad av att unga mäniskor idag har ett så djupt rotat civilkurage och ansvarstagande, det är inget vårt samhälle uppmuntrar.
Tack pojkar!
Ingvar |
|
|
ClaesM
Member
164 Posts |
Posted - 2012/12/09 : 15:01:37
|
Det finns hopp om framtiden trots allt.........! |
|
|
PetterPersson
5803 Posts |
|
Imperial
Medlem i AÖ
2681 Posts |
Posted - 2012/12/09 : 16:42:47
|
|
Rör å tillbehör när jag är med i matchen. jbl2480@hotmail.com Deltidare på Hifikit |
|
|
Ingvar.Ahlberg
1969 Posts |
Posted - 2012/12/09 : 16:59:28
|
Tack för tipsen Petter, men ärligt talat är väl inget av det där min melodi?
Ingvar |
|
|
PetterPersson
5803 Posts |
Posted - 2012/12/09 : 17:37:09
|
Förnekelse är den bästa indikatorn
Näe, skämt å sido. Alla har rätt att leva som de vill, så länge det inte är olagligt eller skadar andra...
|
|
|
R1 T
Member
589 Posts |
Posted - 2012/12/09 : 18:10:47
|
Satan! Det var tur att du inte drog skallen i rälsen. Kanske får överväga hjälm nästa gång du skall ut och festa
Mvh Åke |
Örebro |
|
|
Ingvar.Ahlberg
1969 Posts |
Posted - 2012/12/09 : 18:38:15
|
Det finns, så vitt jag vet, ingen hjälm som duger i jämförelse med en Stetson Amasa
Ingvar |
|
|
FForsman
100.000-klubben
2593 Posts |
Posted - 2012/12/09 : 19:49:24
|
Underbart, nu fick jag mig ett så gott skratt att frugan tror jag är knäpp. Skönt att det gick väl Ingvar. Humor Petter!
/mvhff |
Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv! |
|
|
Mathias på Öckerö
fd. Morfendite
795 Posts |
|
Ingvar.Ahlberg
1969 Posts |
Posted - 2012/12/09 : 20:54:08
|
Ett sånt trams Mathias! Det är ungefär som om Du skulle använt torrdräkt i Storfinnforsen, jag vet att Du gjorde de svetsjobben i badbyxor och med snorkel, vi skall väl inte bli mellanmjölksmesar nu?
Ingvar |
|
|
Ingvar.Ahlberg
1969 Posts |
Posted - 2012/12/11 : 19:48:42
|
Det kom en låda med nya leksaker idag!
Väntat länge, väldigt länge
Ingvar |
|
|
Ingvar.Ahlberg
1969 Posts |
Posted - 2012/12/11 : 19:59:56
|
En kartong, större än jag trodde den skulle vara, innehållande tvenne airmotiontransformers från Mundorf.
Även elementen lite större än jag trodde, får rita om lite innan första testbygge, trevligt när elementen har banankontaktsanslutning.
Ingvar |
|
|
Mathias på Öckerö
fd. Morfendite
795 Posts |
Posted - 2012/12/11 : 21:55:53
|
"God jul, önskar Johan" eller ;) Detta skall bli intressant! |
Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid. |
|
|
Ingvar.Ahlberg
1969 Posts |
Posted - 2012/12/11 : 22:07:43
|
Nej Mathias, det är Tomten som önskar god jul.
Ingvar |
|
|
ment
Member
74 Posts |
Posted - 2012/12/12 : 20:40:00
|
Nu har jag varit och lyssnat på hörlurarna. Jag har ett litet tips till dig Ingvar. Positionering är ju som alla vet det viktigaste när man skall marknadsföra en produkt till en så liten målgrupp i ett redan snävt marknadssegment och därför: Självklart så borde du lackat dom rosa för att enklare tilltala segmentet de måste vara tänkta till, 4-8 åriga tjejer. Det är den enda målgrupp dom kan leva med så små högtalare.
Ljudet däremot. Väldigt imponerande måste jag säga och jag håller med Ingvar till fullo, roliga högtalare. Trodde inte att så små och trögdrivna stackare kunde prestera dynamik men det kunde de med råge. Pukslag och kantslag satt som en krocketklubba på skenbenet. Trodde nog att basen skulle vara betydligt tunnare än den var och även om ommöblerartyngden uteblev så var basen väldigt närvarande. Dynamik och spelglädje! Bra jobbat! |
Jag har horn!
|
|
|
Topic |
|