Author |
Topic |
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2009/11/11 : 13:43:02
|
quote: Hon är rödhårig också...
Vad antyds? |
|
|
GOING
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2009/11/11 : 14:10:09
|
Hon är "eldig" och "brinner" för sin sambo !!!!! |
AoA |
|
|
24U
Member
883 Posts |
Posted - 2009/11/11 : 14:41:03
|
Lyssnar just på en nybränd kopia på en skiva; Kiss - Hotter than Hell. Kanske kan ge en ledtråd... ... kring mitt read head
Ibland måste man bara ha plattan i bilen åsså och det är då denna kommer till pass. Saknat länge och den blev min bara för nån månad sedan... Riktigt bra A/D omvandlare måste jag säga. Blir ruggigt likt förlagan så som den spelas på min rigg.
Nu är det inte så mycket kvar att visa. Blir hembiogrejorna sedan. Är ju inte lika sexigt, men fyller ändå en viktig funktion: konsert-DVD som jag tycker är himla skoj kolla på. Blir inte lika kinkigt på ljudet heller för när bilden på ens rockhjältar strömmar mot en så spelar det inte så kinkigt om inte den sista vibransen, timbre eller kropp är på plats. Ofta står det en staketbärs på bordet och headbanget går flitigt. Förbaskat lite fjun kvar att slänga med bara. Mittbenan blir bara bredare och bredare... |
https://www.facebook.com/stefanstudio |
|
|
huzze
10180 Posts |
Posted - 2009/11/11 : 15:04:57
|
Jag fick ge upp mitt hårsamlande förra sommaren av liknande anledning. |
|
|
24U
Member
883 Posts |
Posted - 2009/11/11 : 15:10:39
|
Har en ny gissningslek; Jag garvade nåt såpass när jag satt och spelade denna platta. Några textreferat från publiksnacket på låt 12), kollar och ser om någon kommer på detta;
"Christmas time... a time for spiritual uplift ...a time for wonders"
"It is not... a time for heavy drinking... ... over eating... or having causual sex with farm animals!"
Den som tar detta, jag säger redan nu; respekt! |
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2009/11/11 : 17:37:06
|
Skulle kunna vara Jethro Tulls live version med Christmas Song från -92. |
|
|
24U
Member
883 Posts |
Posted - 2009/11/11 : 18:25:58
|
~~~~~~ för Rannagården. My man! Jag inser en sak ju mer jag är här. Jag kanske kan blanda mig i och förvirra några stackare när det gäller prylar och så, men... vilken musikkunskap det finns här. Här ligger man i lä. Man kan ibland tro att hifi-folk sitter och bara kör skivor med sinusvåg på, men det finns jädrigt många här som har en rigg som spelas musik flitigt på...
Och inte var Du svaret skyldig länge heller, rannagarden... *hövsam bugning* |
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2009/11/11 : 19:41:33
|
Äsch, det var väl inget. Trevlig läsning från inlägg 1, 24U. Dess utom - Rotel Michi är suveränt läckra grejer. |
|
|
huzze
10180 Posts |
Posted - 2009/11/11 : 19:54:19
|
quote: det finns jädrigt många här som har en rigg som spelas musik flitigt på...
Vad ska man annars ha anläggningen till? Balla smådetaljer finns ju på de flesta skivor om det är det man vill åt.
Det som förvånar mig mer är väl att musiksmaken är väldigt bred här. Allt från dansband på en high-end anläggning till att det finns väldigt många som verkar uppskatta mangelrock, så även undertecknad, fast jag är inte så förtjust i "realistiska ljudtrycksnivåer".
EDIT: Inte bara den glesa hifi-jazzen som alla älskar att hata |
Edited by - huzze on 2009/11/11 19:55:53 |
|
|
OliverBjuhr
Member
99 Posts |
Posted - 2009/12/21 : 17:16:07
|
Trevliga JBL! Ruskigt snygga! Spännande med 4vägs hehe |
MVH Oliver Bjuhr
JBL L212 + Ultrabass JBL L100 Century Harman Kardon Citation 17S Harman Kardon Citation 16 x2
Vintage for life!
BMW m5 Turbo |
|
|
24U
Member
883 Posts |
Posted - 2009/12/24 : 12:07:13
|
Tack! Jag är lika förtjust i dom som när dom inhandlades. En fröjd för alla sinnen. Skön känsla att ha svårt tänka sig att byta dom mot något. Skulle vara Reidars alster Grand D om man av någon anledning skulle få en skrälldus pengar över. Men de flesta grejor jag lyssnat till har en för stor tro på upplösning istället för musikaliskt flyt. Det som imponerar på mig är att de stammar från slutet 70-talet då Greg Timbers drog första pennstrecken till vad som 1983 skulle lanseras som en långlivad klassiker. Kultfakta är att JBL's styrelse inte trodde på den utan Greg fick bygga den på fritiden i sitt garage fram till prototypen som imponerade storligen. Kultfakta II är att Sidney Harman haft dessa som sina favvisar på prime spot i sin lägenhet. |
|
|
poppen
Member
1570 Posts |
Posted - 2010/01/16 : 21:40:09
|
Blir ljudet bättre av mössen på högtarna ? |
|
|
24U
Member
883 Posts |
Posted - 2010/01/17 : 10:34:56
|
Nej dom är bara till för prydnad och är nog inte riktigt utförda för ljudförbättringar. Är övertygad om att vissa kabinett blir tystare om man placerar tunga sandsäckar, stenskivor eller dylikt på dem. Vad som också minskas är rekyleffekten; om konen är kulan, så är kabinettet tomhylsan som rör sig motriktat. Ökar man massan på "hylsan" så att den utgör en större masströghet, tappar inte konen rörelseenergi genom lastväxlingen. Det förutsätter nog dock att den extra vikten på något sätt sätts fast i kabinettet för att göra nytta i realiteten.
Detta är bara teoretiska resonemang för mig för det är inte på toppen som mina burkar behöver resonansförbättras. Toppen är formodligen det styvaste stället på mina, medan alla andra ytor är väldigt stora och visst har jag lådljud i dom. Men till och med lådljuden låter bra ur ett par JBL.... *lite störd?* Japp, så in i vassen!*
|
|
|
pwrdesign
Member
200 Posts |
Posted - 2010/01/31 : 18:46:39
|
Fin anläggning du har, har nu suttit och läst tråden från inlägg 1! Kul när folk verkligen uppskattar Musiken framför allt det andra. Själv har jag nyss fått min första vinylspelare, och en helt ny värld har öppnat sig!
Grattis till kameran också, du kommer garanterat få mer glädje ut av dit fotograferande. Och du tänker helt rätt när det gäller objektiv, ett bra objektiv lyfter hela kameran!
|
Säljer 3D-skrivare, seglar F18, odlar bin, plåtar analogt och lyssnar på musik |
|
|
huzze
10180 Posts |
Posted - 2010/09/04 : 11:26:25
|
Vad är nytt nudå? |
|
|
GOING
Starting Member