HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Akustikforum
 akustikfilm. OBS du MÅSTE vara över 18 år.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Magic
Member

105 Posts

Posted - 2009/10/21 :  06:23:59  Show Profile  Visit Magic's Homepage Send Magic a Private Message  Reply

Udda film om akustik men väldigt informativ ;)

http://exposed.ethanwiner.com

"Ljudrätts Aktivist Javisst"

Jobbar med snygga ljudabsorbenter åt Akustikmiljö i Falkenberg. www.akustikmiljo.se

Nu med Web-shop

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/10/21 :  10:15:02  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
hehe dagens garv. Blir malmömässan så skall jag fanemig dit!

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2009/10/21 :  10:29:23  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Trevlig och informativ liten film

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/10/21 :  10:42:14  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Så, minns ni vad som blev sagt eller ;-)
Klart häftigt sätt att göra reklam!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2009/10/21 :  11:15:17  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
Hade lite svårt att koncentrera mig jag liksom..

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2009/10/21 :  12:05:03  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Jisses... Här måste det varit någon som fått en riktigt ljus idé. Dvs att göra en informativ och intressant film för två av dagens minoriteter; de akustikintresserade och de med övervägande kvarlåternskap från neandertalarna. Genialitet i ett nötskal.
Go to Top of Page

Mickeman
Member

688 Posts

Posted - 2009/10/21 :  12:14:33  Show Profile Send Mickeman a Private Message  Reply
Alltså jag tyckte inte den var alls informativ - vad sjutton lärde man sig där egentligen?

Edit:

Jasså det var ljud också... Ahaaa!

Think what's inside the box!

Edited by - Mickeman on 2009/10/21 12:15:02
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2009/10/21 :  12:43:04  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Ha, ha

Om man bortser (?!) från det billiga publikfrieriet så är det ett viktigt budskap som finns här även om några kanske missar det eftersom de kommer ha lite svårt med koncentrationen.
Mycket av det som sägs visade sig hos Byzan när vi var där senast och Ethan och AÖ SWAT team kommer med samma lösning. Det känns tryggt men visar också hur viktigt rummet är.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/10/21 :  15:22:22  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Reklam-stuntet är angränsande till fånigt och när jag först fick reda på detta va det en ambvivalent känsla.

Akustik är A och O och det borde inte behövas en naken kvinna för att fatta det. Dom flesta upplever rumsakustikens vikt dagligen.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2009/10/21 :  16:28:13  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Vad sa hon egentligen. Jag glömde bort att lyssna på vad hon snackade om. Jag gillade färgen på tennisbollarna.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/10/21 :  17:09:30  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Mycket av det som sägs visade sig hos Byzan när vi var där senast

Vadå när vi var där? Jag såg bara henne Var ni fler

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2009/10/21 :  17:28:42  Show Profile Send acebowler a Private Message  Reply

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2009/10/23 :  13:36:42  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Haha, sicket påhitt! Inte för att jag lärde mig något nytt (om akustik iaf..) men bra med lite repetition. Speciellt av en sådan lärarinna.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2009/10/23 :  14:38:02  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
18.... Man blir ju byxmyndig vid 15

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

Dennis
Member

151 Posts

Posted - 2009/11/16 :  20:00:03  Show Profile Send Dennis a Private Message  Reply
Va varför pratar alla om akustik?

Aaah 2:a gången jag såg den nu och äntligen förstår jag varför ni pratar om akustik.

Hur kunde jag missa det första gången?

/ Dennis
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000