Author |
Topic |
|
Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben
953 Posts |
Posted - 2009/10/09 : 09:09:02
|
Har skaffat ett PH5 till min 2xperience och tänkte höra vad ni rekommenderar för kablar mellan RIAA & spelare samt RIAA och försteg, Krell KRC.
Ångrar att jag köpte 2xperience skivspelare & pro ject RIAA steg. såhär efteråt så skulle jag gått på något tyngre. Men nu vet jag att vinyl är här för att stanna, spelaren har ändå skänkt mig såå mycket glädje. Har inte spelat cd på 3 veckor
Men känner att jag skulle vilja ha ut mer av vinyl.. Mer detaljer & mer transparens och självklart mer Erotik |
[i][purple]
|
|
freann
Member
863 Posts |
Posted - 2009/10/09 : 19:43:34
|
Kablar i all ära, men har du jobbat med vibrationsdämpning kring skivspelaren? Nåltyck? VTA? Kablar kommer sist, då gör de störst verkan. Spontant skulle jag säga Nordost... |
|
|
Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben
953 Posts |
Posted - 2009/10/10 : 08:47:00
|
Det som jag kan jobba med är vibrationsdämpning, resten låter jag någon som kan göra. Det här är min första skivspelare, och jag är inte särskillt teknisk :(. När jag bytte pickup så lämnade jag in spelaren på Ljudkompaniet för att ställa in allt sånt. Så det borde vara korrekt inställt.
Nordost är helt klart en kandidat, såg att det fanns en tråd om kabelval. Ska titta närmare i den !
mvh kalle |
[i][purple]
|
|
|
matta
Member
627 Posts |
Posted - 2009/10/26 : 19:18:11
|
Kör med biltemas gröna än så länge, spelar helt underbart. Copland cd:n med transparentkabel har inte en suck! |
Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23) |
|
|
|
Topic |
|