HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Bergsflytt på gång...?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2009/10/04 :  16:02:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Kan man flytta ett berg

Nja, nu skall inte den här tråden handla om att flytta ett berg, men namnet på det som flyttas har definitvt med höga toppar att göra.


Det skrevs att det här projektet var topphemligt. Det var nog inte så allvarligt menat. Nu låter vi ridån gå upp!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2009/10/04 :  16:28:12  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
JBL Everest?
Edit; Kan få flytta hem till mig.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066



Edited by - bearwik on 2009/10/04 16:29:02
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2009/10/04 :  16:31:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
JBL Everest...

Mount Everest ligger tyvärr i fel världsdel. Det här har mer med fjällen runt Arvidsjaur Arjeplog att göra.


Edit: Vad vet en sörlänning som jag om Arvidsjaur och Arjeplog? Inte mer än att det är norr om Kungälv.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2009/10/04 :  16:41:21  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Vi börjar väl med lite smakprov på arbete som gjorts hitintills?

För någon vecka sedan var det byggarbetsplats.





Det är få bergstoppar förunnat att ha trappor upp till toppen, men denna har det!



När man håller på med sådana här projekt gäller det att hålla hög säkerthet. Bergakungen har ett eget kassavalv!



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2009/10/04 :  17:08:07  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Nu har du byggt upp stämningen iaf Per! Kör så det ryker.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

erixon
Member

375 Posts

Posted - 2009/10/04 :  19:19:31  Show Profile Send erixon a Private Message  Reply
Munkebäcks Torg?

"life is to short for boring hifi"
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2009/10/04 :  20:04:47  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Tror bestämt att det handlar om berget Akkelis........

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2009/10/04 :  21:03:37  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Där har jag ena hälften av mina rötter!

"Vägbeskrivning till Akkelis naturreservat
Cirka en mil norr om Arjeplog längs väg 95 svänger du norrut mot Bukt. Där finns informationstavla och en stig som leder in i reservatet. Arjeplog skoterförening har en stuga i området.

Fjället Akkelis högsta topp är 784 meter."

Saxat från Norrbottens hemsida


- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus

Edited by - Audionet on 2009/10/04 21:04:58
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2009/10/04 :  21:44:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Javisst skall det handla om Akkelis. Här kan man läsa mer om fjället Akkelis.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2009/10/05 :  10:40:13  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Vid foten av Akkelis ligger sjön Akkelis och i närheten byn Östansjö där mamma är född. Akkelis har alltid känts som "min" plats. Där har jag fiskat, åkt skoter, MTB, skidor, osv. För en massa år sedan byggde jag ett par högtalare som döptes till "Akkelis". Byggbeskrivning och bilder lades ut på nätet och detta var innan digitalkameror fanns i var mans hem och internetsajterna med DIY ofta saknade bilder.



Där har ni förklaringen till namnet Akkelis Audio. Visste inte att du hade anknytning till Arjeplog Audionet?

Och Per, det är STOR skillnad på Arjeplog och Arvidsjaur. Arjeplog är fantastiskt, det är svårt att säga detsamma om Arvidsjaur.

www.akkelisaudio.com

Edited by - Akkelis Audio on 2009/10/05 10:40:58
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/10/05 :  11:30:21  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
quote:
Vid foten av Akkelis ligger sjön Akkelis och i närheten byn Östansjö där mamma är född. Akkelis har alltid känts som "min" plats. Där har jag fiskat, åkt skoter, MTB, skidor, osv. För en massa år sedan byggde jag ett par högtalare som döptes till "Akkelis". Byggbeskrivning och bilder lades ut på nätet och detta var innan digitalkameror fanns i var mans hem och internetsajterna med DIY ofta saknade bilder.

Där har ni förklaringen till namnet Akkelis Audio. Visste inte att du hade anknytning till Arjeplog Audionet?
Och Per, det är STOR skillnad på Arjeplog och Arvidsjaur. Arjeplog är fantastiskt, det är svårt att säga detsamma om Arvidsjaur

Denna bild gör det lätt för gamla minnen och nostalgi att väckas till liv igen!

Ser fram emot bilderna från nya butiken!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2009/10/05 :  14:06:24  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Och Per, det är STOR skillnad på Arjeplog och Arvidsjaur. Arjeplog är fantastiskt, det är svårt att säga detsamma om Arvidsjaur.
Hehehe, för mig ligger bägge norr om Kungälv.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2009/10/05 :  15:21:52  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Lite OT: Egentligen är det Adak som är ursprunget för min mamma, men Arjeplog är där jag varit mest som grabb.

Skall bli spännande att följa detta!

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2009/10/06 :  14:11:15  Show Profile Send millenniumking a Private Message  Reply
Bodde och jobbade uppe i Arjeplog i drygt tre år innan jag fick lappsjukan och flyttade ner mot kusten.

Jag har inte ens kopplat namnet Akkelis Audio till sjön Akkelis trots att det var en favorit bland fiskesjöarna där uppe.

När jag bodde där frågade alla mig hur jag trivdes uppe i Arvidsjaur................
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2009/10/07 :  14:55:54  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Från Galtispuoda har jag sett midnattssolens strålar falla på en tom toalettrulle. Och en fantastisk natur.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2009/10/08 :  07:25:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Under förra veckan gick bygget vidare. Stefan snickrar och fejar...



Saker och ting finner sina platser...



Skyltar väntar på att skruvas upp...





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Transient Design
Member

287 Posts

Posted - 2009/10/09 :  06:52:54  Show Profile  Visit Transient Design's Homepage Send Transient Design a Private Message  Reply
Inte många timmar kvar i gruvan innan det är dax för PREMIÄR i dagbrottet AKKELIS!

Mvh Lasse

www.transientdesign.se Distributör för AMR, iFi-Audio, Acoustic Revive, Leben, Line Magnetic, LAB12, Okki Nokki, Bryston, Kora, HANA och HiFimans hörlurar.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2009/10/09 :  07:10:04  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

I Lördags var det flyttdags. Det är tur att man har en kamera att hålla sig i.

Det flyttas ut....









// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2009/10/09 :  07:12:07  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
... lastas...





...och lastas av...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2009/10/09 :  07:17:03  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
... och flyttas in!





Många vändor blir det (stilstudie på Plind!)












// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2009/10/09 :  07:17:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Berget i butiken började så sakta växa...




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2009/10/09 :  09:00:49  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Gäller att vara vältränad för att bära såååååå tunga saker som plind gör

Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2009/10/09 :  09:14:15  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Dom vägde bly de där små Elac-högtalarna
Jag höll mig till de mindre prylarna pga.en axelskada.
"Fiskade omkull" på en hal klippa och drog axeln ur led 2 veckor innan så den är inte kurant än på ett tag
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2009/10/10 :  10:17:36  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag hann in en snabbis i Torsdags och fick några snabba bilder.

Nu börjar saker hamna i "rätt hyllor"...




Några supportrar var på plats och hjälpte till...


Ulf från Edona monterar rör.



Plundin hjälper Stefan med en skivspelare.


Idag är det premiär. Jag är precis på väg dit.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2009/10/10 :  14:00:17  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Gött å se! Hoppas du fyller på med lite bilder från detta besöket med Pac, så vi som sitter sjuka hemma och inte får uppleva det på plats får sitt!

\\K-man

Edited by - K-man on 2009/10/10 14:01:20
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2009/10/10 :  14:48:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Idag lämnade jag kameran hemma. Plind hade dock kameran i högsta hugg så jag hopaps att det komemr bilder från premiären från honom.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000