HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Skeva skivor.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Phoenix
Member

80 Posts

Posted - 2009/09/13 :  15:45:01  Show Profile Send Phoenix a Private Message  Reply
Hejsan!

Nu är det så att jag har ett par st skeva skivor.
Hur och vad kan man göra åt dessa? lägga dom under ett mjukt tryck eller värma upp dem i vatten för att sedan "pressa" rätt den?

Eller är det kört, jo jag har sett svalanders grunka men det är inte min prisklass...

//Hannes

If it's to loud,
You're to old.

Improved Audio
Member

316 Posts

Posted - 2009/09/13 :  15:51:48  Show Profile  Visit Improved Audio's Homepage Send Improved Audio a Private Message  Reply
Kan inte en skivpuck fixa problemet? eller är skivorna så pass skeva att inte ens detta hjälper?

IMPROVED XPO
Oberoende arrangör av hifi och musikevents
http://www.sweetspotevents.se

Edited by - Improved Audio on 2009/09/13 15:52:19
Go to Top of Page

Phoenix
Member

80 Posts

Posted - 2009/09/13 :  21:57:00  Show Profile Send Phoenix a Private Message  Reply
Har läst detta om puckar men problemet är ju som så många andra att jag har en fjäderupphängd tallrik, och det behövs inte mycket innan man trycker tallriken mot underlaget.
Modellen jag har är Philips Electronic 235 tror det är.

Men annars är ju iden lockande.

If it's to loud,
You're to old.
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2009/09/15 :  19:08:13  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
En puck fungerar ju bara "på ena sidan så att säga", annars får man ha en ring också. Själv har jag några skevingar men med rätt inställning på armen är det inga problem förutom det rent visuella.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2009/09/15 :  22:37:36  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
sälj och köp på tradera!

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

Phoenix
Member

80 Posts

Posted - 2009/09/16 :  01:00:44  Show Profile Send Phoenix a Private Message  Reply
Armen tror jag är rätt inställd eller så gott jag kan göra.

@Freddie
inte så lätt med en Coffinshakers LP medans Iron Maiden 7th son går ju.

If it's to loud,
You're to old.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000