HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Massor med vinyl i källaren
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Borgaren
Member

87 Posts

Posted - 2009/09/01 :  20:45:43  Show Profile Send Borgaren a Private Message  Reply
Hej

Jag fick för ett par år sedan en rejäl låda med Lp skivor, alla i relativt gott skick, från 60 och 70 tal. Tanken var väl att jag skulle skaffa mig en vinylspelare. Meeeen nu har jag allting i flac på datorn i vilket fall. Så skivorna skall säljas. Ni kanske kan tipsa mig hur jag skall gå till väga! Katalogisera allt och sälja per stycket här, eller kanske rent utav alla i bunt. Eller finns det butiker som köper? Jag har ingen koll och behöver utrymmet de tar i min lilla lägenhet! Så nu skall de bort!!

Intresse motiverar lärande

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2009/09/02 :  07:48:20  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Skaffa dig en vinylavspelare om du inte redan ha det och njut av musiken. Sälja ska du absolut inte.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

osborne
Member

451 Posts

Posted - 2009/09/02 :  07:53:01  Show Profile Send osborne a Private Message  Reply
Håller med Vox. Njut av dem själv istället.

Mitt musikrum.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=44545
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/09/02 :  08:32:04  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
var bor du så tipsen kan strömma in i sätt stad.
Malmö lilla torg köper in men jag hade nog sålt dem på tradera stycketvis eller små paketvis. Man får mer pengar då.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2009/09/02 :  22:36:06  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Du kan inte flaca skivorna och sen sälja dom. Då gör du dig skyldig till piratism och det är fult.

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2009/09/03 :  23:00:33  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
Tradera är nog bäst man får så lite i butikerna. annars om du har en lista så pma!!!

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

Borgaren
Member

87 Posts

Posted - 2009/09/05 :  05:27:03  Show Profile Send Borgaren a Private Message  Reply
Jag kotegoriserar och lägger en lista här och på tradera,så får vi se om ni pojkar vill köpa ngr av dem! Till saken hör att jag flyttar till andra sidan pölen oxå, annars hade de nog fått stanna i min ägo! ;D Tack för hjälpen hörrni!

Intresse motiverar lärande
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2009/09/10 :  18:40:41  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply
quote:
Jag kotegoriserar och lägger en lista här och på tradera,så får vi se om ni pojkar vill köpa ngr av dem! Till saken hör att jag flyttar till andra sidan pölen oxå, annars hade de nog fått stanna i min ägo! ;D Tack för hjälpen hörrni!


Om du ska fytta hit,så ta med dej dom och ge dom till mej

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2009/09/14 :  20:27:07  Show Profile Send pick-me-up a Private Message  Reply
Borgaren!

Jag rekommenderar dig att skriva en uppfattning om skivans kondition också.
Alltså om det är VG, VG+, VG++ eller NM. Underlättar försäljningen, garanterad. Om du nu inte försöker sälja dem i större portioner.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000