HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 JBL Mt Everest, Torsdag 25 juni
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2009/06/22 :  19:17:59  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
.



.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

Edited by - Hi Fi Consult on 2009/06/24 13:13:53

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2009/06/22 :  22:58:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
läckert, sign me up!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2009/06/26 :  08:31:22  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Lyckades ta mig dit igår och jag blev inte besviken. Vilka ljudpanorama som spelades upp!

Lars Olov är mycket bra. Han hör till de hifidemonstratörer som verkligen anstränger sig att ha intressant musik när han demar. En eloge till honom!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

GOING
Starting Member

45 Posts

Posted - 2009/06/26 :  11:07:13  Show Profile Send GOING a Private Message
Var också där, och håller givetsvis med.Makalöst ljudpanorama som få kan matcha.Tror säkert att den gemytlige Lars Olov säljer dom första everest snart..........

AoA
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2009/06/26 :  15:30:19  Show Profile Send lindome a Private Message
Jag hann inte igår.
Fick dock tid idag - alldeles själv en timme med musik av olika slag Egna skivor och en del annat

En härlig högtalare med fantasisk spelglädje och pondus.
Det spelade på riktigt bra med VTL förstärkning och Embla.

Tack till Björn på Hificonsult för demon!

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/06/26 :  16:05:34  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Hur upplevde ni basåtergivningen ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2009/06/26 :  18:02:14  Show Profile Send govinda a Private Message
Hatten av för JBL och Lars-Olov

Den här högtalaren gillar jag skarpt!

quote:
Hur upplevde ni basåtergivningen ?
Realtid! Mycket snabb nära original-uppförande alltså LIVE-Känsla som är kusligt bra!

Horn-diskanterna spelade upp med en luftighet som var otroligt bra! stort och detaljerat.

Detta kastar omkull mina tidigare tankar kring JBL! Everest låter inte som en konventionell lådhögtalare. Lite på grund av otroligt fina drivers i konstruktionen. Hoppas dom kan göra en ekonomi-variant så vanliga dödliga kan få njuta av vad dessa högtalare presterar. Priset är enda felet som jag kan se det efter att lyssnat på dessa.

Mvh Anders.S

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2009/06/26 :  21:05:48  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Basen gick kanske inte bråddjupt (45 Hz enligt manualen) men det är i mitt tycke viktigare HUR basen spelas och här har vi en fullständigt oansträngd bas med en oerhörd dynamik, pondus och renhet. Lars Olov spelade bl.a ett stycke av Rimskij-Korsakov där en stor bastrumma var rent skrämmande kraftfull. Det är kul när en högtalae kan göra sånt utan att tappa andan ens ett ögonblick.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2009/06/26 :  21:16:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Nu har jag fått laddat ur kameran efter gårdagen. Bilderna börjar trilla in så sakterliga i invigningsreportaget: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?whichpage=-1&TOPIC_ID=75001&REPLY_ID=868458

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/06/27 :  09:54:24  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Basen gick kanske inte bråddjupt (45 Hz enligt manualen) men det är i mitt tycke viktigare HUR basen spelas och här har vi en fullständigt oansträngd bas med en oerhörd dynamik, pondus och renhet. Lars Olov spelade bl.a ett stycke av Rimskij-Korsakov där en stor bastrumma var rent skrämmande kraftfull. Det är kul när en högtalae kan göra sånt utan att tappa andan ens ett ögonblick.


Låter väldigt mycket JBL o är också väldigt vettigt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000