Author |
Topic |
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2009/06/24 : 17:33:57
|
Jag fick precis information om en läcker integrerad rör/transistor-hybrid!
2*25 watt, rör i förstegen, analog nät- och effektdel. Utseendet är i mina ögon verkligt lyckat!
En glad nyhet är priset som rekommenderas till 3500 kr!
För mera information om återförsäljare kontakta M.A.Carlsson Audio AB macaudio@algonet.se
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
Njord
Member
298 Posts |
Posted - 2009/06/24 : 18:02:02
|
Ja, det ser verkligen ut som en glad nyhet!
Om man kontaktar M.A.Carlsson Audio AB kommer man då att få veta att EngelholmAudio är en av återförsäljarna?
Jag har alltid fått för mig att du förespråkar effektstarka förstärkare, men jag kanske har fel... |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2009/06/24 : 18:09:35
|
Jag är inte ÅF för detta märke. Tycker bara det är en kul produkt!
Max-effekt och kvaliteten på watten är alltid en balansgång, i synnerhet i lägre prisklasser som denna.
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Njord
Member
298 Posts |
Posted - 2009/06/24 : 18:15:58
|
Jag tittade på prisjakt. Där hittar man några återförsäljare. Finns en på Blocket också.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=407623&c=eur
Kan det vara en god idé att testa med en sådan här billig och charmig liten pryl om man vill testa rör? Eller ska man satsa högre redan från start? |
|
|
Akkelis Audio
Member
1026 Posts |
Posted - 2009/06/24 : 20:25:24
|
Om du vill testa rör så är inte en hybrid samma sak. Men den ser väldigt fin ut, det skall erkännas. Det finns dock "helrör" för nästan samma pengar. |
www.akkelisaudio.com |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2009/06/24 : 20:43:03
|
Hej Njord!
Det är alltid en god ide att testa, låna hem och prova innan köp.
|
|
|
|
|
Topic |
|