HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Nästa steg upp efter Thorens TD 160 mkII?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2009/06/12 :  18:33:20  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message  Reply
Hej!

Jag har länge haft samma vinylspelare hemma, en Thorens TD 160 mkII med en Ortofon MC-1 Turbo. Köpte den för en tusing och lade en till på pickup. Sedan har gubben Stridbeck tunat den och bytt signalkabel till en Supra längs vägen.

Stundtals låter det riktigt bra, men jag börjar bli nyfiken på vad nästa prisvärda uppgradering kan vara. Kan även nämna att ett RIAA-byte i samband med förstärkarbyte för några år sedan innebar ett ordentligt lyft. Hade ett Luxman C-03 försteg med ett enligt ryktet bra RIAA-steg. Jag bytte till Primare A30.1 och behövde då ett separat RIAA. Jag trodde inte det skulle göra någon större skillnad, men när jag köpte mitt nuvarande RIAA, Musical Fidelity X-LPS var skillnaden stor.

Så vad kan vara nästa steg uppåt?

Never trust someone who claims to be God.

Edited by - filikoster on 2009/06/13 14:33:27

lars
Member

461 Posts

Posted - 2009/06/13 :  21:57:15  Show Profile Send lars a Private Message  Reply
LP12.
Har själv gjort den resan.
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/06/14 :  18:31:13  Show Profile Send 24U a Private Message  Reply
filikoster

Kan behålla verket, byta till bättre tonarm och puppa. Också en jätteuppdatering. Sök beggad "ny" arm, så spar Du massor med pengar. SME, Rega, Mörch, Hadcock, valen är många.

Tycker jag *ler*

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000