HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Pro-Ject Phono Box II vs Phono Box SE
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2009/01/02 :  11:00:49  Show Profile Send millenniumking a Private Message  Reply
Någon som jämfört Pro-Jects RIAA-steg mot varandra?

Pro-Ject Phono Box II och Pro-Ject Phono Box SE

Jag kör bara med MM-pickuper och en Rega P2.

Är SE-versionen värd merkostnaden - 2100 kr vs 975 kr?

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2009/01/02 :  16:29:07  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Ja. Jag har ägt båda och provat även föregångarna. Jag skulle vilja påstå att det är rejäl skilnad. Phonoboxen är mycket mer grovkornig i upplösningen än SEn. SEn erbjuder mer nyanser och "vackrare" ljud men Phonoboxen erbjuder mer djävlaranama. Med MM vet jag inte om skilnaden är jättestor. Men med SEn har du alltid möjlighet att prova en rad olika PU av både MM/Mc typ. Inte mycket att tveka över om du tycker dig ha råd med SEn. Sen finns det ju bättre phonosteg så klart men då får du ju betala därefter.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2009/01/02 :  18:54:52  Show Profile Send millenniumking a Private Message  Reply
Tack för svaret!

Fick just (idag) tag på ett beggat Phono Box SE II till mycket bra pris.
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2009/06/13 :  01:52:54  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Vad är det för skillnad mellan Phono Box SE I och II?

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000