HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Varning för dåligt ljud på nyutgiven vinyl
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

beetype
Starting Member

30 Posts

Posted - 2009/10/05 :  21:49:47  Show Profile Send beetype a Private Message  Reply
Angående Danko Jones Så har jag bara Sleep Is The Enemy och Never Too Loud på vinyl. Det var ett tag sedan jag lyssnade på dem, men så vitt jag minns är de båda i klass med, eller bättre än CD-utgåvorna. Jag gillar generellt ljudbilden på SITE mer eftersom den är torrare, råare och mer kongenial med det sound som Danko levererar live.
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2009/10/06 :  11:44:53  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
tack för ditt svar Beetype! har tänkt och beställa Sleep is the enemy ..men då vet jag att den låter bra. jag satt och jämförde Beatles -Yellow Submarine på LP, har ett UK orginal och en 80-tals pressning, 80-talspressen lät mycket bättre, jag blev riktigt förvånad....sen jämförde jag mot Yellow Submarine Soundtrack -99 ljudbilden är rätt så kul men det var mycket mer drag i basen på 80-pressen.

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

beetype
Starting Member

30 Posts

Posted - 2009/10/13 :  22:12:17  Show Profile Send beetype a Private Message  Reply
Intressant det där med Yellow Submarine! Det var länge sedan jag kollade runt på forumet, men det kanske är dags att starta en tråd där vi rekommenderar nypressad vinyl med riktigt bra ljudkvalitet?
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2009/10/15 :  21:30:14  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
hur är det med Eagles- the long road out of eden på LP?

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

beetype
Starting Member

30 Posts

Posted - 2009/10/23 :  21:53:50  Show Profile Send beetype a Private Message  Reply
Audioslaves två sista plattor Out Of Exile och Revelations har båda grymt dåligt ljud. Det distar och väser i diskanten och det känns som om nålen måste kämpa med alla muskler den har för att inte spåra ur. Detta gäller inte första plattan som låter helt OK. Det är ju dock svårt att över huvud taget hitta något exemplar av ovanstående plattor, så varningen kommer kanske väl sent. Är det någon på forumet som har plattorna ifråga som vill delge sina erfarenheter?
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000