HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Ek till plintbygge?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roger.L
Member

174 Posts

Posted - 2009/05/04 :  21:35:42  Show Profile Send Roger.L a Private Message  Reply
Hej allihop!

Måste bara skriva att jag verkligen gillar detta forum med all information och hjälp som jag har fått här. Tackar!

Nåväl. Nu till mina frågor. Jag har fått över lite stavlimmad ek på 26 mm när jag har renoverat köket. Varför inte bygga två nya plintar till mina skivspelare (Thorens TD160 samt AR XB)? Men räcker det med 26 mm ek och ev. asfaltmatta (4 mm tjock)?

Quadophile
Member

199 Posts

Posted - 2009/05/05 :  18:47:58  Show Profile Send Quadophile a Private Message  Reply
Hej Roger!

Jag antar att det är bänkskiva du fått över. Jag har faktiskt en liknande idé, men inte hunnit sätta den i verket.

Min tanke var att göra en sandwich med bänkskiva + dämplim + MDF-skiva + dämplim + bänkskiva. Eventuellt ett lager till med MDF + lim + bänkskiva. På så sätt kan man bygga plinten hur hög man vill

I varje skiva sågar man ut så mycket som behövs för motor, lager osv.
Asfaltmatta kanske kan ersätta MDF? Eller ligga mellan bänkskiva och MDF?

Det vore intressant att höra andras åsikter om detta.
Och det vore kul att höra hur du tycker det funkar om du sätter igång.

Bra ljud är bättre än dåligt.
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2009/05/06 :  19:15:19  Show Profile Send classe a Private Message  Reply
har byggt 4 plintar på det sättet till lenco l75.
tunga dämpade plintar föredrar jag till L 75.

18 ska de va.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000