HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Min anläggning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 34

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2010/11/27 :  09:44:58  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Krell KPS28C

En riktigt trevlig spelare, CD3an hade kanske lite svartare bakgrund men krellen tar igen det på en snyggare ljudbild samt lite fler detaljer. Med en snyggare ljudbid så menar jag att röster och instrument känns som att dom ligger mer naturligt placerade. Sen så är jag otroligt svag för dynamiken som krell gräver fram .

Hade varit otroligt intressant att testat spelaren tillsammans med Prodigy !

[i][purple]
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2010/11/28 :  21:32:15  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Detta är en spelare som fast sin ringa ålder fortfarande håller världsklass enlig mig med andra

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2010/12/16 :  08:53:05  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Har hunnit spela en hel del på Kps28c och den växer dag för dag, känns som att den kommer stanna ett bra tag i systemet. Har även haft besök av en god vän, som fått mig att nå nirvana hemma...

Jag har möblerat om och ställt anläggningen på långsidan istället och kör nu med grov toe in, helsike vilken skillnad på ljudet det vart. Sån skillnad så att subwoofern nu är såld, den stannaden inte länge i mitt hem. Men visst är det lite puligt med en subwoofer ? Tyckte att det var lite meckigt att få den att matcha med resten av systemet, eller så var det så att den inte var tillräckligt bra ?

Hursomhelst så har basen förbättrats avsevärt med den nya placeringen, känns som att det här kommer att bli en bra jul !

[i][purple]

Edited by - Gozzi on 2010/12/16 08:55:52
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2010/12/16 :  11:27:30  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
Det kommer att bli helt kalas med lite tålamodHa en riktigt god hifijul

Temptation
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2010/12/16 :  22:58:21  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Känns som att en audiovector sub inte riktigt matchar detta system... (inget ont om audiovector! Jag har själv haft deras fina högtalare) Kul att följa en tråd där det hela tiden händer något! Känns som att du följer ditt lyssnar-hjärta Gozzi, vilket är helt rätt tycker jag! Hjärtat har bättre öron än hjärnan

Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2010/12/17 :  05:59:25  Show Profile Send Staffan a Private Message  Reply
Gozzi,Hifistället säljer ett begagnat Krell KCT .

Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2010/12/17 :  06:52:41  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Ingemar: Hur går det med ditt system då, ser ut som att det snart börjar bli dags för pilsner och lite dire straits hos dig ..ha en riktigt fin jul du med :)

Matta: Känns bättre nu när subwoofern är såld. Nu känner jag att fokuset börjar komma tillbaka, jag är egentligen väldigt nöjd med ljudet som rören presterar..men sen är det ju det där spännande med stora transistor steg som jag inte riktigt kan släppa..

Staffan: Jo jag såg det, men tror att mitt 320s spelar skjortan av KCT. Sen så har jag ju phonokorten från 326 i mitt försteg, det innebär ju att jag måste ge mig ut på jakt efter ett nytt phonosteg om jag gör mig av med 320s .

Ingemar visst hade du ett 400cx ? Har kollat en hel del på cx serien, eller EVO402. Jag erkänner, jag är svag för krell :)

Såg att det fanns ett par KRS 200 monoblock till salu....

[i][purple]
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2010/12/17 :  10:13:35  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
Jodå Gozzi,sitter precis på ett regnigt å blåsigt kanarieöarmen ska ta tag i lite akustik när jag har kommit hem imorrn,ska flytta runt lite v6or, är inte riktigt nöjd som dom är placerade nu,har fortfarande en 30 hzare vid lyssningspositionen som jag måste bli av med.Jovisst hade jag en 400a cx en mycket välspelande pjäspassar ju perfekt tillsammans med din 28a,hade ju varit ännu bättre om du hade haft ett krell försteg och använt casttekniken som är helt otroligt bra!!Och ni är ju hjärtligt välkommna hem till oss,ta gärna med dig brorsan också!Glömde ju att tillägga att en mindre men väldigt bra tweak har jag ju lagt till och de är att jag har införskaffat en störskyddstrafo till 25an och flyttat över transparent xl filtret till slutsteget istället,vilket gjorde en hel del för välljudet,kan inte direkt sätta fingret på just vad egentligen men det spelar helt enkelt bättre!!!

Temptation

Edited by - Ingemar on 2010/12/17 10:22:02
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2010/12/17 :  11:12:28  Show Profile Send Staffan a Private Message  Reply
Gozzi,jag hade KCT och FPB700cx för några år sedan
och lånade hem EVO 202 och EVO 402 för ett eventuellt
byte men tyckte mer om det jag hade.Kanske inte helt
korrekt att jämföra 700:an mot 402:an men ändå .

Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2010/12/17 :  15:13:59  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
Finns ett par 750mcx på hifisentralen.no,dom hade ju passat dig perfekt Gozzi,och som Staffan säger så rekommenderar ju Colloms den evo serien efter 2008.

Temptation
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2010/12/17 :  21:30:29  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
Ska det vara stora krell är det väl lika bra att ta i rejält med 320 kilo/monoblock, nämligen MRA-stegen
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2010/12/21 :  15:51:08  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
quote:
Ska det vara stora krell är det väl lika bra att ta i rejält med 320 kilo/monoblock, nämligen MRA-stegen

VILL HA

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2010/12/21 :  17:50:11  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
Å Jag Me

Temptation
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2010/12/22 :  05:55:26  Show Profile Send Staffan a Private Message  Reply
Bara att slå till:
http://www.soundandmore.com/showad.php?an=228§io=18

Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2010/12/22 :  19:55:34  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
MRA är sinnesjuka, alltså vilka bestar..det som känns lite jobbigt är min trappa ner till källaren, om nu ekonmin skulle tillåta ett sådant mastodont inköp

750 mcx hade jag slagit till på direkt, om jag hade blivit av med rören. Frugan uppskattar inte rikigt 2 uppsättningar monoblock. Vågar inte ens föreslå det..750mcx eller Evo 402.

Staffan: 700an spelar jäkligt fint, har hört den vid flera tillfällen och det är klart en förstärkare som väcker min nyfikenhet. Hade varit spännande att jämföra rören mot den eller 750mcx..

Håller på och bökar lite i källaren, riggat upp en gammal kär klassiker för kunds räkning..

[i][purple]
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2010/12/22 :  20:01:35  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Ingemar så du håller på och bökar med dina absorbenter...

Inväntar lite hjälp, men borde komma igång efter nyår med rummet. Hemma hos dig lät det sagolikt bra, fantastiskt system .

Sceptic, undra om hemtransport & placering är inräknad i den nätta summan..:)

[i][purple]
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2010/12/22 :  20:04:11  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Såg att Sköntljud hade en REF 3a...

Undra hur 320s skulle stå sig mot en sådan pjäs, gillar verkligen den nya designen. Sjukt läckra !"

[i][purple]
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2010/12/23 :  07:54:55  Show Profile Send Staffan a Private Message  Reply
Angående MRA så får man räkna med att kontakta sitt
elbolag och elektriker också .

Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2010/12/30 :  07:50:00  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Väntar på paket...

[i][purple]
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2010/12/30 :  09:52:30  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
,ett krell försteg,kanske hihi

Temptation
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2010/12/30 :  11:17:24  Show Profile Send Staffan a Private Message  Reply
Visserligen har ju KCT:n på Hifistället blivit såld men
med tanke på Gozzis uttalande tidigare(tror att mitt 320s spelar skjortan av KCT)så måste det vara något annat.

Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2010/12/30 :  11:30:48  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Hehe... Kan säga att det inte vart ett Kct, paketet är aningen större

[i][purple]
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2010/12/30 :  12:37:30  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
Ok,men då e de säkert ngt ur audio research fina program,kanske ett reference steg,typ 3

Temptation
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/12/30 :  17:12:51  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Ingemar - tror din gissning är en förbannat bra gissning

På onsdag i nästa vecka får jag svaret, eftersom det då blir en vända hem till Gozzi för en hifi-fika

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2010/12/30 :  22:33:44  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Vilket flöde av hifi.. Kommer ihåg sist jag köpte högtalare.. var väl en typ 6år sedan.. minst.. nu byter man upp sig till egenkomponerad modell av samma fabrikat. Elektroniken den har man ju kvar ännu och är lite tveksam om man ska sälja alls. Det är inte direkt massproducerade saker man äger. Men det är väl så med riktig norrlandshifi.. Man blir sig själv..

Men åter till tråden. Otroligt roligt att följa den med bilder och produkter. Kommer att följa detta för att se var det slutar.
Go to Top of Page
Page: of 34 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000