HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Hi-Fi News får stöd
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/04/08 :  18:56:10  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Att HiFi-Sverige är ett roligt ställe väl värt ett besök har nu nått ända till England.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/04/08 :  19:01:14  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Vi hade celebert HiFi-besök i förra veckan.



Den ljushårige herren som var på besök var ingen mindre än Steve Harris, före detta chefredaktör på Hi-Fi News. Nu för tiden kallar sig Steve för consultant editor vilket enligt honom själv betyder att han primära jobb är att serva sin fru.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/04/08 :  19:09:29  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Steve är en väldigt engagerad och trevlig HiFi-entusiast som drev Hi-Fi-news i många år. Jag har för mig att han sade att han var Editor i 15 år.



Steve blev intresserad av Sverige efter att ha gjort en intervju med en av "JMlabs" kompisar i England och på den vägen är det. Steve blev intresseard av vad som händer på våra breddgrader och var i Sverige för att besöka JMlab.



JMlab är den mörkklädde herren till vänster i bild.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/04/08 :  19:36:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Eftersom Steve inte är fotograf kollade han om JMlab kände någon som kunde ta bilder åt honom. Det var tur att han svarade "ja".

Det slutade med att mästerfotografen Audionet fixade Steves bilder i Malmö och jag fick supporta i Göteborg.

JMlab ville visa Steve mer än sin egen fantastiska anläggning(som man kan hitta här!) och fixade en visning hos Marten Center. Det är därifrån dessa bilderna kommer.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/04/08 :  21:06:18  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Hepp

Så det var dax nu !!
Nån som vet vilket nr reportaget kommer ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/04/08 :  21:44:55  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag har ingen aning. Bilderna är uppladdade men de hade inget specifikt nummer det skulle in i. Vi får hålla utkik.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

shifts
Member

375 Posts

Posted - 2009/04/08 :  21:48:05  Show Profile Send shifts a Private Message  Reply
Jag vet inte vem av er jag ska gratta först, men fasen så kul för alla
inblandade!
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/04/08 :  22:01:49  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
hör av er med nummer detta måste man ju köpa. VAD KUL !!! (...med tanke på hur litet Sverige egentligen är så har vi en massa kunniga personer i landet)

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2009/04/08 :  22:14:12  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Nära nog en legendar för oss som måste ha varit kul att träffa och prata med.
Wow!

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/04/08 :  22:23:22  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Det var riktigt roligt att få träffa Steve. Jag uppfattade honom som en ödmjuk person med fötterna fast förankrade på jorden. Det var roligt att få chansen att plåta för honom.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2009/04/09 :  08:05:13  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Spännande
Nu kanske man måste ta o köpa sig en hifi-tidning

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2009/04/09 :  08:41:08  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Bilderna ser bra ut Pac!

Steve var en mycket trevlig person och precis som Pac sa, enormt ödmjuk och lite nedtonad.

Det var ett roligt möte om än lite kort. Få se vad de använder för bilder, det blir kanske lite över till HiFiForum.nu också!

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/04/09 :  09:29:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Jodå, några bilder fick jag publicera. Men jag var tvungen att dyrt och heligt lova att inte snacka om hans vinkling på artikeln. Det får vi vänta på tills tidningen kommer ut.



Men så mycket kan jag säga att det snackades mycket HiFi.



Det var alla bilder jag kunde publicera. Det skall bli roligt att läsa Steves artikel när den kommer ut.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2009/04/09 :  09:39:42  Show Profile Send JMlab a Private Message  Reply
Vill framföra ett stort tack från Steve och mig själv till Leif,Jörgen,Jorma och Per för en spännande och givande kväll i Göteborg.
Utöver besöken hos Mårten&hemma hos mig var vi även och hälsade på hos Per-Olof på Entreq .
Som det ser ut nu lutar det åt att det blir något av vår/sommar nummerna.
Det finns en viss risk att besöket hemma hos mig blir så innehållsrikt att man eventuellt kommer att dela upp det på två nummer.
Jag kommer att informera så snart jag vet vilka nummer som är aktuella.
Mvh
JMlab

Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2009/04/09 :  09:54:28  Show Profile Send classe a Private Message  Reply
väntar på detta, så man får rusa till kiosken

18 ska de va.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/04/09 :  11:52:58  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Ja Stefan, du får hålla oss informerade.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/04/20 :  16:11:33  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Nu är både mina och Audionets bilder levererade. Det skall bli skoj att se resultatet.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2009/07/12 :  09:39:48  Show Profile Send JMlab a Private Message  Reply
I HIFINEWS Augustinummer som finns i kiosken nu blev det en artikel på 5 sidor om Steves besök hemma hos mig
Go to Top of Page

Mats h
Member

561 Posts

Posted - 2009/08/02 :  16:06:00  Show Profile Send Mats h a Private Message  Reply
Har naturligtvis köpt tidningen och kul att läsa reportaget om JM.s långa hifi-resa. Värt att notera Words:Steve Harris, Photos: Mikael Palmqvist och bild på JM Lab lyssnandes i lurar!!

Rega P9/Linn Majik CD/Musical Fidelity M3 Nu-Vista/Respons Grand
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2009/08/07 :  11:57:50  Show Profile Send JMlab a Private Message  Reply
Steve skriver väldigt trevligt,tycker själv att det blev ett bra reportage,och Mickes bilder är av en helt annan klass än vad man är van vid från de flesta Hifitidningar.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/08/07 :  12:29:55  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Nån som NU kan skvallra om vinklingen på artikeln?

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Mickeman
Member

688 Posts

Posted - 2009/08/07 :  12:55:21  Show Profile Send Mickeman a Private Message  Reply
Läs själv:
http://www.zinio.com/browse/issues/index.jsp?skuId=416089393

Jättebra tidningstjänst jag använder, man kan zooma in 4-5 zoomningar utan att ha konto eller köpa nummret, det är sidorna 86, 87, 89, 90, 91. Zoomar gör man när man klickar på sidan, så välj vad du klickar på
OT: Tips på digital prenumerumeration på "Stereophile", 12 nr för 10USD

Think what's inside the box!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/08/07 :  15:37:09  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Trevligt!

Trodde även Mårten-visiten skulle bli artikel?

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2009/08/08 :  15:54:44  Show Profile Send JMlab a Private Message  Reply
Jo Mårten-visiten blir en egen artikel i ett senare nummer.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000