Tillsammans med Tobbe_L hamnade jag på första demon i TAD/Levinson-rummet. Personligen gillade jag ljudet i detta rum mest på hela mässan samt att det lirade bättre med stärre värme och närvaro än förra året (annat rum/elektronik...)
Spelade inte konventionell mässmusik utan här var det John Fogerty, Beatels infekterade svampar, inspelade helikopterljud. Det var skoj. DE kämpade med rumsproblem i basen. Mellanregistret var fint som vanligt men jag saknade energi i toppen.
Utanför fanns det skivor i massor. Dessa boxar tillhör de extrmaste jag sett.
Fanns även Hi End Fire-wire-kablar, USB, signal och högtalarkablar från Entreq (.com). Handgjorda i och utveckalde i Sverige.
Kändisar fanns det gott om, Magils och Erik Andersson
Foto: Ola H
Som gillade att leka Älg
Även Imperial, BddB och MShill var där och språkade.
Efter käket var det specialdemo hos XTZ som inte fick vara med på stora mässan då de inte ansågs vara tillräckligt exklusivt. Synd, för det lät trevligt i Sviten de hade hyrt istället.
Stativarna 99.26 om jag inte missminner mig om beteckningen XTZ-CD och Slutsteg samt deras passiva baslådor med XXLS12 och deras subwooferstärkare med rumskompensering (om man vill)
Sedan hade vi ett lyssningstest på högtalarkablar. XTZ jämfördes med Supra Sword fick vi veta i efterhand.
Vi hade en slumpgenerator
som gjorde att varken vi eller XTZpersonalen visste vas vi lyssnade på.
Så lätt tyckte Magils det var
Summan av kardemumman blev att hälften av oss hade 4/7 rätt och två av oss hade 5/7 rätt, alltså lyckades identifiera kablarna. Skillnaderna var mycket små samt berodde mycket på var i musiken man switchade över (tog 0,5-1 sekund). På vissa ställen var det omöjligt att höra skillnad. på andra, mest med sång gick det något lättare.
quote:Blev inte så mycket bilder för min del, tappade sugen...
För få SAAB:ar inne på mässan - eller?
(Sorry kunde inte låta bli...)
/Jörgen G
PS Som för övrigt avstod från årets mässa på Sheraton. Var upptagen av annat igår och referaten var ju inte direkt översvämmade i av positiva intryck, så även idag blev det annat. /DS
Dom där Proson liknande högtalarna ifrån Intelligent Sound verkar inte finnas med på deras hemsida, är det någon som har lite mera teknisk data osv på dom ?