HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Nattliga upptåg...akustiska irrfärder
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 93

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8016 Posts

Posted - 2024/12/16 :  01:32:52  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Jodå, 50W mono till basarna funkar också:

Dock visade sig filtret vara mer av en rörig nödlösning än jag mindes det som och trafon känns i klenaste laget så det får kanske bli lite shopping ändå.
KHTech i England säljer fina filterkretskort med korrekt monosummering av basen för en hundring och rotar man lite på eBay så finns det säkert nån slutstegsmodul som trivs bra med +-42V matning. Råkar nämligen ha en lagom stor ringkärnetrafo på 30-0-30VAC plus en extra lindning för preamp/filter.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2716 Posts

Posted - 2024/12/16 :  10:19:47  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Ja har en Tripath från 41Hz.com o du lr nån annan e intresserad.
De e ett kit i delar m byggbeskrivning.
Ja kommer inte ihåg vilken effekt den ger men kan kolla vid intresse.

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Fuling

8016 Posts

Posted - 2024/12/16 :  10:29:53  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Jag har övervägt klass D men än så länge drar jag gränsen strax innan, det är pinsamt nog att hålla på med dessa chipslutsteg

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2716 Posts

Posted - 2024/12/16 :  11:44:31  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply

jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Fuling

8016 Posts

Posted - 2024/12/20 :  10:09:13  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Inledde ledigheten med ett djävulens julpyssel:

Pilligt att löda och kanske lite överarbetat för att sitta på LF-utgången på ett aktivt delningsfilter men jag hade grejorna hemma och ogillar potar så det fick bli en hemlödd stegad.

Lådor till filter och nätdel är på gång också, shellackad ek och rödmålad aluminiumplåt så att det ska matcha 6S4S-steget till utseendet.

Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8704 Posts

Posted - 2024/12/20 :  16:48:12  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
År det Kjell o companys resistorer?
Jo dom är ju bra förutom att dom har så förbenat tunna ben..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Fuling

8016 Posts

Posted - 2024/12/20 :  20:15:24  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Jo, tunna ben och inte jättebra matchade märkte jag när det var för sent. Får skylla mig själv på den punkten, hade varit snabbt gjort att matcha dem innan montering.

Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2716 Posts

Posted - 2024/12/20 :  21:43:35  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Ja!
Dom där e inte så tokiga

jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page
Page: of 93 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000