HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Nattliga upptåg...akustiska irrfärder
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 90

pix
200.000-klubben

4173 Posts

Posted - 2024/11/13 :  07:12:17  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Snyggt !

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7922 Posts

Posted - 2024/11/13 :  07:13:58  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Tack!
Kunde ha ägnat mer tid åt att slipa och polera kopparplåtarna men det hade bara lett till fulare språk sen när man råkar göra en repa i dem vid monteringen

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

abbot
Member

667 Posts

Posted - 2024/11/14 :  00:37:36  Show Profile Send abbot a Private Message  Reply
Nu kan Fulingen vara stolt. Prydligt med genomföringen för toppkontakterna.
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7922 Posts

Posted - 2024/11/14 :  01:27:00  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Tackar, tackar!
Hur stolt jag ska vara återstår att se när det kommer ljud ur dem, har ingen nätdel än så jag har inte kunnat provköra

För att vara en "kylskåpsrensning" så får man i alla fall vara nöjd med utseendet. Slutrören köpte jag på mig av bara farten när jag samla T20-rör till förra bygget, utgångsjärnen har jag haft i många år och de har suttit i minst tre olika byggen varav inget använts särskilt mycket trots att det är bra trafos.
Kopparplåten är nåt som blev över sen jag hade en period då jag byggde gitarrpedaler med kopparchassin och teakramarna är byggda av spillvirke från nåt annat bygge.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page
Page: of 90 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000