HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Goldring?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/01/20 :  13:36:10  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Hejsan,

Om man skulle sätta några generiska beskrivningar på Goldrings pickuper, MM och MC, hur skulle det låta?

Allas erfarenheter välkomnas...

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

kansas
Member

260 Posts

Posted - 2009/01/21 :  22:33:45  Show Profile Send kansas a Private Message  Reply
Neutrala, ljusa, rappa.
Go to Top of Page

rocksteady
Member

88 Posts

Posted - 2009/01/21 :  23:11:07  Show Profile  Visit rocksteady's Homepage Send rocksteady a Private Message  Reply
nyss beställt en 2100 så när den kommer kan jag ge mina två cents.

Novis vars intresse sträcker sig åt det analoga hållet.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/01/22 :  16:43:13  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Vore intressant! Jag har haft möjlighet att lyssna till 2100'an. Kan nog hålla med i kansas uttalande sånär som på att jag inte kan hålla ihop neutrala och ljusa, då det är motstridigt!

Musikaliskt, och kanske med en betoning på starten av tonerna/anslagen!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Io
Member

473 Posts

Posted - 2009/01/23 :  11:28:31  Show Profile Send Io a Private Message  Reply
Goldring 1040: Bra attack, medryckande. Jag vet inte om den peakar i övre mellanregistret, men endera gör den det eller så har den mycket hög upplösning i samma område som en gitarrs översta oktav.

Jag har en skiva med Stewart Copland, Polices trummis, som heter The Rhythmatist - en blandning av afrikansk musik och Police. I vilket fall, på tredje spåret Liberte medverkar en ettrig afrikansk gitarrist som lägger underbara löpningar i bakgrunden. Goldring 1040 förmår att plocka fram dessa på ett sätt som t ex Denon 103/Clearaudio Talismann inte kommer i närheten av. Den enda MC jag haft hemma på senare år som klarat av det var en Lyra Tsurugi.

• Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2

• Pioneer 668, PC, Chord Qutest

• Bladelius Saga MkII

• Audion Silvernight MkII alt. Bladelius Mode

• Tannoy Arden

• Supra Sword & LoRad

Edited by - Io on 2009/01/23 11:29:44
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000