HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Ny hylla till elektroniken
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2009/01/09 :  03:23:54  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
Blev sugen på en ny hylla när jag var hem under julen, så vad gör man.
Jo letar fram lite bra och ha saker och sätter igång.

Tyvärr hade jag inte kameran med mig , men några bilder på det färdiga resultatet kan ni få.




Och sen en med lite saker på det



Hyllplanen fick bli i furu för det var det som fanns hemma, oljebetsade dom senare i körsbärs färg.

Benen är gängstång som ni ser, diametern är 12mm

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)

markusb
Member

116 Posts

Posted - 2009/01/09 :  12:52:15  Show Profile Send markusb a Private Message  Reply
Enkelt och elegant!

Har en nästan identisk konstruktion. Det bästa är att man kan justera varje hyllplan till exakt rätt höjd genom att skruva på några muttrar.
Nackdelen är att elektroniken blir väldigt dammig då det är en öppen konstruktion.
Men man köpte ju inte dammsugare för att ha den i städskåpet för jämnan
(eller var det det man hade hoppats på? ;)
Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2009/01/10 :  17:39:39  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
Jo den är väldigt simpel och lätt andvänd.

jag tro det är vad man hoppas på men det verkar ju inte vara så, är ju dock lätt att komma åt när man gör nå åt golvet

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Go to Top of Page

Andy
Member

269 Posts

Posted - 2009/01/10 :  18:14:37  Show Profile  Visit Andy's Homepage Send Andy a Private Message  Reply
Bra! Jättefint! Jag har väl haft mina funderingar på något liknande också, och jag blev positivt överraskad över hur snyggt körsbärsbetset blev! Det blir nog så - perfekt både för budget och för estetik - två saker som inte brukar gå hand i hand...

Mvh
Andy

Är stationerad i Uppsala.
Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2009/01/11 :  15:05:20  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
Tack för den trevliga kommentaren Andy, jo körsbärsbetsen blev rätt bra men skulle jag göra det ingen hade jag nog
använt en pulverbets som man blandar i vatten och sen oljat på det, nu kan man nämligen se en del penseldrag.
blev dock bättre när jag polerade lite efter det torkat.

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000