Har funderingar på att ev. behålla DRV134-kortet och parallellkoppla LM3886 chipamps. Hur många kan man köra parallellt per DRV134, dvs per kanal? Hur som helst så har jag påbörjat ett gäng LM3886:or
quote:Bara för att göra det lite mer spännande iaf... Nån som kan säga vad det sitter för resistorer på utgångarna?
Frågar du efter vad det ska vara för motstånd eftersom du inte vet eller utifall att nån vill gissa sig till det? På den första frågan så framgår det säkert av schemat och på den andra så inte en susning
quote:Hur många kan man köra parallellt per DRV134, dvs per kanal? Hur som helst så har jag påbörjat ett gäng LM3886:or
Det kan ju vara en idé att kolla upp det INNAN man startar bygget, om inte annat så kan det ju bli lite mer ekonomiskt att veta eventuella källor till strul innan. Bara ett tips
Beställt följande för att kunna bygga klart alla 4 korten: 65-183-69 Kond 0,1uF/63VDC MKS 10 ST =59kr 65-576-64 Kond 1,0uF/250V 15mm 4 ST = 26,72kr 65-691-98 Ker kond 47pF/500V NP0 2 ST = 5,18kr Totalt m frakt o moms: 157kr
Tänkt layout, får plats med en fläns till med 2 kort. Får löda om likriktningen i morgon, när jag testade att strömsätta så blixtrade det till vid dioderna o säkringen blåste direkt.
Får nog byta bryggan på nätdelen till DRV-kortet, mäter 11V+ samt 8V- Eller kan det ha med att göra att bara en kanal är inkopplad på utgångarna? Trafon är inte samma som bilden, satte i en 2x12Vac/300mA, tänkte det skulle räcka till de 2st DRV134:orna.
12vac är lite för lågt för 15V regulatorer. Sätt in 12V istället. Mät vad du har för spänning framför regulatorerna nu så märker du om det är regulatorerna som krånglar eller om du har för låg matning in till dom nu.