HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Tallriken skakar! Edit fixat..
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bamalamalu
Starting Member

3 Posts

Posted - 2009/01/06 :  15:13:26  Show Profile Send bamalamalu a Private Message  Reply
Hej.

Jag har en DUAL CS 503-1 som har börjat krångla. Vid minsta lilla vibration så börjar tallriken skaka. Jag misstänker att lagret för centrumpinnen är kass. Den skakar även om jag tar bort remmen och snurrar tallriken med fingrarna.

Hur kommer man åt lagret? Remskivan sitter ivägen och jag är inte säker på hur den demonteras.

Se bild: http://img.photobucket.com/albums/v491/bamalamalu/DSC01305.jpg?t=1231250892

Spelade in en video http://www.youtube.com/watch?v=xRYETDlkL7w

Edited by - bamalamalu on 2009/01/06 16:01:55

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2009/01/06 :  15:37:47  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Ta bort remmen sedan drar du remhjulet rakt upp så kommer du åt lager och axel.

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

bamalamalu
Starting Member

3 Posts

Posted - 2009/01/06 :  16:00:15  Show Profile Send bamalamalu a Private Message  Reply
Ok. Remhjulet satt som berget. Sprutade in WD-40 in mot lagret för att få det att släppa. Det gjorde det inte men det snmörjde lagret så nu fungerar spelaren igen. Så i min iver att få loss hjulet så lagades spelaren. Kanon.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000