HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Billiga lurar som är lättdrivna
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2009/01/04 :  23:12:02  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
Ja, om jag förstått begreppet "lättdrivna" så...
Jag menar i alla fall att om man kör en bärbar källa som inte har så hög uteffekt så vill jag ändå kunna få hygglig volym.

- Ska låta bättre än medföljande skräp.
- Pris lågt, kanske upp till 350:-
- Helst inte rena in-ear - har svårt att få fast såna i öronen. Kanske om de sitter bra, typ "plug".

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2009/01/05 :  08:49:48  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
AKG K24P eller K26P. 412 resp 414 heter de nya versionerna.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=159623,171481

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2009/01/05 :  09:24:27  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
Tackar, undrade var de modellerna hade tagit vägen men nu förstår jag. Jo, jag har provlyssnat en gång och det lät bra.

Glömde säga att de nog främst kommer användas vid motionerande och då misstänker jag att de kan bli lite klumpiga. Mest kanske cykling och styrketräning och inte så mycket "hopp och studs".
Är det bara "in-ear"-lurar som gäller då? Nån som vet några som sitter bra?
Har sett hybrider där lurarna sitter i öronen och sen har de bågar som man fäster på öronen - Sony?
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2009/01/05 :  09:32:20  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Jag har inear och de "gamla" 26P och min erfarenhet är att de med byglar är att föredra. När jag tränar eller springer brukar jag dra kabeln innanför tröjan/tröjorna så jag inte ska behöva trassla med den och då är det ofta så att inearmodellen halkar ur öronen när man vrider på nacken eller liknande. Då kabeln trycks mellan tröja och kropp. Därför använder jag nästan uteslutande byglarna till det.

Jag har haft ett par datalurar där bågen går bakom huvudet och bakom öronen, jag fick bara ont av dem iallafall.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000