HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Lurar till Nuforce Icon?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/11/18 :  19:43:17  Show Profile Send OcA a Private Message  Reply
Är nybliven och glad ägare till en liten Icon och kan inte mer än ana att ljudet kan bli bättre geno att byta ut mina AKG K-66 lurar...

De känns något begränsade i basen och lite spretiga uppåt till.

Den enda datan jag hittat om Icons utgångssteg är följande:

"Maximum output @32 ohm Load: 31.25mW"

Säger mig inget alls. Vet inte om det är mycket eller lite, men jag får krana på rätt bra med den för att få rimlig volym ur mina AKG iaf...

Har ni några tips på bra lurar för en som gillar hårdrock och ska kunna drivas av Iconen utan bekymmer?

Öppna eller slutna spelar ingen roll, för det är ingen som kommer sitta i närheten och störas av eventuellt läckage.

Vass diskant och slank bas avskyr jag, bara så ni vet...

De ska helst vara någorlunda bekvämma, vilket jag tycker att AKG K-66 faktiskt är.

Budget? Tja, max 1500 spänn tror jag nog... Kom med tips till nybörjarluraren!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2008/12/30 :  15:55:52  Show Profile Send tommypeters a Private Message  Reply
Jag tycker ju att Ultimate Ears slutna lurar är riktigt bra. Vet inte hur det blir med dem nu, har för mig Logitech köpt upp dem...

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000