HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Nya lurar - Vad är det som gäller?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2009/01/13 :  22:55:01  Show Profile Send RotelPower a Private Message  Reply
Hoj!

Mina Philips HP 890 håller på att ge upp.

Jag har haft dom nu ett antal år och tycker ljudet är väldigt bra i dom. Problemet är att dom är sönder i plasten så jag fått limma ihop ett par gånger, men det blir liksom inte riktigt bra så jag funderar på att köpa ett par nya lurar. Det har väl hänt en och annan olycka med dom så det börjar bli dags snart för nya.

Vad är det som gäller i segmentet 500-800kr, finns det någon riktig "killer" i den prisklassen?

Är det någon som bytt just dom HPlurarna till något annat? Vad blev det då?

Ska endast ha hörlurarna för hemmalyssning.

Tacksam för svar.

//Pierre


Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2009/01/14 :  09:52:31  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Till det priset säger jag Grado SR60. Eller SR80 om du kan tänka dig att stretcha någon hundring uppåt.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

LecToR
Starting Member

25 Posts

Posted - 2009/01/14 :  15:22:09  Show Profile Send LecToR a Private Message  Reply
Hade tre par HP890, alla gick sönder i plasten.. efter det tröttna jag och köpte ett par sennheiser hd595, hd555 är dock mer i din prisklass(798:- billigaste på prisjakt). Tycker sennheiser hörlurarna är väldigt trevliga, går även att ha på sig flera timmar utan problem vilket jag inte klarar med grado lurarna, börjar skava.

"The only thing more powerful than the system, is the man that will underthrow it."
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2009/01/14 :  18:38:39  Show Profile Send RotelPower a Private Message  Reply

Ja, Sennheiser lurarna såg väldigt trevliga ut.
Gradolurarna kände man ju igen, ser trevliga ut men tyvärr så är dom inte heltäckande.

Förtydligande: Jag är ute efter ett par heltäckande.


Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000