HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Vinyl med USB, kvallitetsskillnader?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

woxiz
Starting Member

4 Posts

Posted - 2008/12/30 :  13:03:41  Show Profile Send woxiz a Private Message  Reply
Hej! Min fassa e på jakt efter att göra om lite av sina vinyler till CD för att kunna lyssna på dom i bilen,
Jag såg att netto hade en sådan för 499kr som erbjudande. Men skiljer sig kvalitén mycket mellan maskinerna? Någon som tagit del av något test?

Tack på förhand!

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2008/12/30 :  13:24:59  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
En kollega till mig testade motsvarande variant från Clas Ohlson. Han lämnade tillbaka den då den inte klarade av att spela skivorna när pickupen närmade sig centrum av skivan.

Som oftast, du får vad du betalar för.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2008/12/30 :  15:01:24  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
bättre att köpa ett riia med USB utgång isf. och köra med fassans "gamla" spelare. Köp tex pro-jects billiga phono box med usb, tror den går på strax under tusingen.

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2008/12/30 :  23:07:38  Show Profile Send lars a Private Message  Reply
Om fassan har kvar så att han kan spela vinyl så är det allra bästa att han kopplar linesignalen efter RIAA (tex på Tape out eller line out) till ljudkortet på datorn. Gratis och bäst ljud.

Annars att han köper en separat A/D med USB som har bättre prestanda än det inbyggda ljudkortet.

Eller köper en porta (finns smidiga för 3000) som har eget minne och funkar som en fristående bandspelare. Jag är nog inne på det nu efter att ha fått strul med min MAudio Duo USB som inte stöds av Vista och som strular med XP.Det är en del strul med att få ett externt ljudkort att funka med en dator och dess operativsystem och inspelningsprogram. Jag har lagt många kvällar på detta.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000