HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Glastallrik till nya Rega P2?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2008/11/09 :  14:14:10  Show Profile Send millenniumking a Private Message  Reply
Jag är sugen på att göra något med min Rega P2 av nya modellen! Att byta ut den fula MDF tallriken mot en glas dito skulle kunna vara estetiskt trevligt åtminstone!

Någon som vet om det finns en glastallrik som rakt av går att sätta på en P2:a? Vars skulle man kunna införskaffa en sådan i så fall? Helst skulle jag ju vilja hitta en i Sverige!

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2008/11/09 :  14:43:46  Show Profile Send Leffler a Private Message  Reply
Jag skulle titta på ebay, jag har köpt alla mina uppgraderingar till Planar2:an där. (motvikt, Planar 3 plint, VTA-justerare, libell, skivborste...) med undantag för pickupen (Denon är billigast i hela världen - hos Hifiklubben i Sverige...) och nålvågen (Audiogon).

Aldrig haft några problem!
Go to Top of Page

Schulze
Member

102 Posts

Posted - 2008/11/09 :  18:13:52  Show Profile Send Schulze a Private Message  Reply
Skivtallriken måste förstås väga lika mycket som den gamla. Tyska Phono House säljer en glastallrik för P3 och P5. De nämner inte P2.

ttp://www.hifi-phono-house.com/Phono-Zubehoer/Plattenteller-Matten/Rega-Glasteller-fuer-Rega-P3-und-P5-Plattenspieler--7639.html
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000