HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Pro-ject ground it
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kansas
Member

260 Posts

Posted - 2008/09/28 :  19:54:05  Show Profile Send kansas a Private Message  Reply
Nån som har koll på om dessa är bra?

http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=1215&menu=1

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2008/09/29 :  19:54:09  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message  Reply
Hej!

Jag har haft en Project 2 samt en Project 6 Skivspelare, båda dessa presterade bättre av att ha stabil massa under sig.
Kanske är det så att tillverkaren tycker detsamma då de släpper en sådan här produkt.

Löste mitt eget problem genom att köpa en trädgårdsplatta (som jag lackerade i svart) för 25:- på ett byggvaruhus, det blev en klar förbättring med den.

Kan tyvärr inte svara på om Projects "Ground it" är bra eller dålig, dyr var den dock.

Mvh /

Comus
Go to Top of Page

kansas
Member

260 Posts

Posted - 2008/09/30 :  20:23:27  Show Profile Send kansas a Private Message  Reply
Tanken var väl att få spelaren att lira i våg... Då är den ju smidig med tanke på justerbara fötter. Sen att ha spelaren på en sån bra och stabil grund är ju bara fördelar.
Go to Top of Page

kansas
Member

260 Posts

Posted - 2008/09/30 :  20:24:33  Show Profile Send kansas a Private Message  Reply
Men det är ingen som har en sån då? Lite saftigt pris är det ju...
Go to Top of Page

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2008/10/01 :  00:52:23  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
det fanns ju tidigare en "ground it" icke deluxe för drygt 1500kr, jag var på väg att köpa en, men han aldrig göra de innan dem försvann.. tror nog det är lika bra, då jag mer tror på en massiv skiva i form av någon sten eller så.
pro-jecten ska ju vara mer någon form av dämpmaterial i så den dämpar vibrationer - fast för egen del tycker jag de flesta vinyler ofta hellre brukar vela ha en grymt stabil plattform (med detta menar jag inte alla), men det är iaf uppfattningen jag fått av min clearaudio-spelare.

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000