HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Resan går norrut, HiFimessen i Horten-08
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2008/09/28 :  20:28:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Sedan var det dags för hörlurar i referensklass.

Stax...



... i långa banor!!!

Ohmega 2 mkII med...




... rördriver.



Samt en SR 202 med driver.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2008/09/28 :  20:32:03  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Det fanns även Bryston och...




...Cabasse att titta på.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2008/09/28 :  20:37:44  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

I rummet bredvid var det också horn som regerade.





Det var Ushers D2(?) som spelade skjortan av publiken i både två- och fem-kanalig uppställning.



De drevs av Holfi elektronik från Holfi.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2008/09/28 :  20:38:40  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Alltid lika kul att titta på mässreportage från andra länder, massa fina saker som man inte ser så mycket av i Sverige,

Gott jobbat Pac!

\\K-man
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2008/09/28 :  20:53:35  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tackar!


Det fanns roliga saker lite överallt. Den här skivtvätten till exempel.



Jag snackade med killen som byggt den och det är ett intressant koncept han kommit med. Han använder samma tvättvätska som jag. (1 del IPA till 7 delar vatten och en droppe yes). Kul att vi kommit fram till samma tvättlösning från två olika håll!

Det fanns skivor i drivor...





Nästan alla utställare sålde skivor. Det fanns mycket vinyl skivor.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2008/09/28 :  21:01:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Inne i Piega-rummet stiftade jag bekantskap med en nykommling.




Piegorna var ett par CL90X och nykommlingen stod bredvid...



Neukomm har jag aldrig sett förut så det var kul att få titta närmare på dem.






// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2008/09/28 :  21:14:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


I rummet bredvid var det Open baffel...



Jag har aldrig sett den högtalaren förut. Någon som vet vad det är


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2008/09/28 :  21:18:52  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Den där öppna baffeln var den mest skumma högtalare jag sett på väldigt länge.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2008/09/28 :  21:22:37  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

De fokuserade på bastung musik för att visa att openbaffel kan spela. Och ja, det kunde de.



Uppställningen var annorlunda. Högtalarna stod väldigt brett och mycket inriktade.




Stapeln gick inte av för hackor den heller!




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2008/09/28 :  21:25:23  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det fanns många rum med rör/kablar/skivor/byggsatser/vibrationsdämpare/... och allt möjligt till salu.










// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2008/09/28 :  21:26:10  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Den där öppna baffeln är en Gradient högtalare (från min f.d. leverantör) Ni kan läsa mer på www.gradient.fi


Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2008/09/28 :  21:28:46  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Gradient Helsinki.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2008/09/28 :  21:29:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tack!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2008/09/28 :  21:35:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hos HiVi var det Swans F2.2HT som dominerade.





Mina bilder gör inte högtalaren rättvisa. Det var ett fantastiskt hantverk på de högtalarna. Men tyvärr hade de inte alls fått till ljudet.



De hade två jätte-subwofers inkopplade. I det lilla rummet blev det på tok för mycket av det goda.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2008/09/28 :  21:46:18  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Ett rum där de däremot fick till det riktigt bra var inne hos Respons/Pass.



De spelade på de mindre responsarna vilket nog var riktigt klokt med tanke på hur rummen över lag betedde sig.



Kraften och kontrollen stod en Pass INT-150 för.



Signalen kom från en laptop parad med en DAC.



XA-slutstegen och storebror Respons fick sitta på avbytarbänken medan lillebrorsorna visade var skåpet skulle stå.







// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2008/09/28 :  21:52:04  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Jag har aldrig sett dig spotta ut bilder i ett sånt här tempo innan,men jag är glad att du gör det nu.

Du vet ingenting om de där 2 jätte-subbarna?

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/09/28 :  22:02:09  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Kan det vara svs subbar tro? Dom har en del cylinder-subbar.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2008/09/28 :  22:05:18  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Tyvärr så var det knapert med information. Överlag var det få ställen som informerade om vad de spelade på. Det är synd eftersom de flesta har fullt upp vilket betyder att man inte har någon att fråga heller.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2008/09/28 :  22:33:57  Show Profile Send bliss a Private Message  Reply
Stort tack för ett fint reportage så här långt! Många fina bilder på mycket fin hifi. Accuphase-stapeln med tillhörande steg är bara så sanslöst läckert tycker jag!!! Tänk om man fått boka in sig för en lyssning där...

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2008/09/28 :  22:34:05  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
Tack för bilderna!
Det där ser ut att vara SVS subbar.. Tycker mig se loggan där..

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2008/09/28 :  22:48:16  Show Profile Send om.s a Private Message  Reply
En fryd å se messen gjennom din linse også Pac, nydelig gjort, ikke minst er du dyktig på å formidle hva denne messen (6 i rad) i lille Horten hadde å by på .....

mvh

"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...
Go to Top of Page

empty
Starting Member

4 Posts

Posted - 2008/09/28 :  22:49:10  Show Profile Send empty a Private Message  Reply
Hei.
Takk for en fin dag i Horten, det var hyggelig å treffe deg. Selvfølgelig er det gøy å være motiv i en så god reportasje. Det er fine bilder du har lagt ut. Det var mange bra demonstrasjoner på messa, og mye flott utstyr. Håper du får lagt ut enda mer.
Vi sees antagelig igjen.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2008/09/29 :  06:57:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
@empty, det var trevligt att träffas! Var så säker, det kommer mer.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2008/09/29 :  07:00:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Hotellet hade gångar och rum mest överallt. Det var inte enkelt att hitta till rummen. Utan pilarna i golvet hade jag missat betydligt mer än vad jag gjorde...





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2008/09/29 :  07:06:02  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Klipsch var på plats, men tyvärr inte med Heritage. Det var den nya Palladium som visades upp.







// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000