HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Pickup till en Rega RB 300
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rynnox
Member

192 Posts

Posted - 2008/09/25 :  16:59:55  Show Profile Send rynnox a Private Message  Reply
Jag söker en pickup till en Rega RB300 arm som ska spela på en Nottingham Analogue ace spacedeck. Jag har funderat lite på Ortofons Rondo serie men den är lite dyr. Sedan finns också OM40 som i och för sig är en mm pickup och så finns ju Denon Dl 103 pickuperna men vad finns mer och vad kan passa till Nottingham spelare med rega arm?

Finns det någon på forumet med en Nottingham spelare ??

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/09/25 :  17:13:28  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Benz ACE pickuperna.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

shaft
Member

524 Posts

Posted - 2008/10/06 :  15:55:52  Show Profile Send shaft a Private Message  Reply
Hej!
Jag kör en Denon DL-304 som fungerar mycket bra (bättre än i teorin!)
/Shaft
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2008/10/21 :  18:41:29  Show Profile Send pick-me-up a Private Message  Reply
Om du inte har något emot MM, så skulle jag rekommendera Ortofon 2M Blue. Eller ett snäpp under, om du vill betala lite mindre.
Borde passa bra med tonarmen.

Jag kan inte tänka mig att det är verket som begränsar valet av pickup! Och fast de flesta verkar rekommendera MC puppor, är jag inte så säker att dem är just bästa valet i alla lägen och om man pratar om samma prisklass.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000